Nike Air Max
5.018 פריטיםאוויר נראה - האבולוציה של טכנולוגיה ששינתה את ההיסטוריה של תרבות נעלי הספורט.
- Nike
- Air Max 90 Next Nature
- "Black & Racer Blue"
- ₪555,64
- Nike
- Air Max 90 Futura
- "Red Stardust"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max Pulse
- "Anthracite"
- ₪726,62
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Black & Laser Blue"
- ₪812,11
- Nike
- Air Max Plus
- "Reverse Grape"
- ₪812,11
- Nike
- Air Max Plus
- "Reverse Grape"
- ₪619,76
- Nike
- Air Max Plus
- "Chain Link"
- ₪619,76
- Nike
- Air Max Plus
- "Black Volt"
- ₪619,76
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Black & Volt"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max Plus
- "Black & Volt"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max 95 Jewel
- "Anthracite"
- ₪812,11
- Nike
- Air Max 95 Jewel
- "Black & Deep Royal Blue"
- ₪812,11
- Nike
- Air Max Plus
- "Blue Gradient"
- ₪812,11
- Nike
- Air Max 270
- "Black & Opti Yellow"
- ₪547,01
- Nike
- Air Max 90
- "White Jewel"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max 90
- "Black Jewel"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max 90
- "Grey Jewel"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max Plus
- "Pure Platinum"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max 270
- "Multi-Swoosh"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max 90
- "Multi-Swoosh"
- ₪726,62
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Spider-Verse"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max Plus
- "Spider-Man"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Black & Wolf Grey"
- ₪812,11
- Nike
- Air Max 95 Next Nature
- "Greedy 4.0"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max 270
- "Summit White & Blue"
- ₪427,41
- Nike
- Air Max 270
- "Multi-Swoosh"
- ₪427,41
- Nike
- Air Max 270
- "Multi-Swoosh"
- ₪512,90
- Nike
- Air Max 90 Next Nature
- "Multi-Swoosh"
- ₪577,01
- Nike
- Air Max Pulse
- "Light Bone"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max 95 Jewel
- "Triple White"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max 90 Futura
- "Cow Print"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max 270
- "Black & Volt"
- ₪341,92
- Nike
- Air Max 90 Next Nature
- "Black & Game Royal"
- ₪358,93
- Nike
- Air Max Plus
- "White & Laser Orange"
- ₪619,76
- Nike
- Air Max Plus
- "Hyper Pink & Volt"
- ₪619,76
- Nike
- Air Max Plus 3
- "White & Black"
- ₪641,13
- Nike
- Air Max 97
- "Yellow Tie-Dye"
- ₪568,38
- Nike
- Air Max Plus Mercurial 25
- "Tuned Air 1998"
- ₪726,53
- Nike
- Air Max 95 Next Nature
- "Light Smoke Grey"
- ₪568,38
- Nike
- Air Max 90 Next Nature
- "Greyscale"
- ₪641,13
- Nike
- Air Max 90 Futura
- "Cobalt Bliss"
- ₪478,61
- Nike
- Air Max 97 SE
- "White & Pink Foam"
- ₪683,79
- Nike
- Air Max 90 SE
- "Citrus Pulse"
- ₪683,87
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "Medium Olive"
- ₪683,79
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "White & Safety Orange"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max Plus
- "Multi-Swoosh"
- ₪854,85
- Nike
- Air Max 90
- "Multi-Swoosh"
- ₪547,01
- Nike
- Air Max 90
- ₪641,13
Air Max
באמצע שנות השמונים של המאה העשרים חיפשה חברת נייקי דרך לעדכן את הטכנולוגיה המהפכנית של חיל האוויר האמריקאי, שהונהגה כבר בעשור הקודם. הכוונה הייתה ליצור משהו חדש ומלהיב שיביא את אייר לרמה הבאה של חדשנות. כדי להשיג זאת, המותג פנה לאדם לא סביר - האדריכל טינקר הטפילד. הוא היה בחברת נייקי מאז 1981, אבל המעבר שלו לעיצוב נעליים ב-1985 שינה את הקריירה שלו, ואת הכיוון של נייקי אייר.
טינקר היה צפוי להפוך את כיסי האוויר לקטינים וקומפקטיים יותר, אך הוא עשה זאת ההפך, תוך שינוי צורת כרית האוויר כדי לעבה אותם ולהפוך אותם רחבים יותר עבור תמיכה מוגברת ויציבות. בהשראת תכנון הבניין החדשני, הוא גם הפך את האוויר לנראה דרך חלון קטן בעקב. הוא נראה ייחודי לחלוטין ונתן לכרית האוויר המורחבת להתגמש ולהתרחב תחת המשקל של כף הרגל. למרות שהעיצוב הלא צפוי של הטפילד נתקל בהתנגדות מסוימת, הוא זכה לתמיכה מספקת על מנת לייצר את הנעל, וכך החל הסיפור של ה-Nike Air Max.
מערכת האיירמקס הייתה פשוטה, שהציעה יתרונות רבים לרצים וללבישים מזדמנים. עם כניסתה של החלון ניתן היה לייצר כריות אוויר גדולות יותר עם יותר אוויר בפנים עבור ריפוד מוגבר. היה גם קל לשנות את גודלו ואת צורתו כך שניתן יהיה להכניס טכנולוגיית אוויר לחלקים שונים של הנעל. הנפח ואזור הפנים המתגברים מפזרים את משקל הגוף לכף הרגל ומספקים ספיגה טובה יותר של האנרגיה והגנה טובה יותר על הפגיעה. כל אלו הפכו את האיירמקס לאידיאל בלעדי עבור פעילויות ספורט כבדים כמו כדורסל וטניס, ששוחקו על משטחים תובעניים.
בזמן שעיצב את נעלי נייק אייר מקס הראשונות, טינקר יצר סקיצות עם חלונות אוויר בגדלים שונים כאשר צוותו עבד על מנת ליצור אחד עם הפרופורציות הנכונות. אם החלון היה גדול מדי, הוא לא היה יכול להחזיק מספיק משקל, אבל אם הוא היה קטן מדי, הוא לא היה מתאים לאסתטיקה הרצויה. כתוצאה מכך, החלון של ה-Air Max 1 היה קטן יותר מחלק מהעיצובים המוצעים, אך היה זה חשוב להוכיח כי הרעיון יושם בהצלחה. עם הזמן, כיסי ה-Air והחלונות השקופים התרחבו כדי לספק ריפוד מוגדל, תוך חשיפת עוד ועוד מכשירי Nike Air.
בשנים שלאחר יציאת גרסת ה-Nike Air Max 1 בשנת 1987, הוצעו עוד כמה נעליים עם חלונות גדולים של חברת Air Max, מביניהן ה-Air Max 90, אשר קסטת העקב שלו הדגישה את נוכחותו של אוויר נראה. ב-1991 חידש טינקר שוב כשהוא יצר את ה-Nike Air Max 180 בשיתוף פעולה עם ברוס קילגור. בעמידה של 180 מעלות, מספר זה ייצג את העובדה כי כרית האוויר הייתה נראית בחלק התחתון של הנעל מהצד הצידי לצד האמצעי. היה זה חידוש ייחודי בפני עצמו, שפתח מקום להוספה של עוד מטוסים - 50% מרשימים יותר מנעלי הספורט הקודמים של אייר מקס.
לאחר מכן, המותג הפנה את המיקוד שלו להרחבת חלון האוויר בצורה אופקית. ב-1993 הוכנסו טכנולוגיות חדשות ליצור כיס אוויר גדול וגמיש יותר אשר נראה על פני העקב של ה-Air Max 93. למרות זאת, הפיתוח נמשך שנתיים מאוחר יותר עם השקת האיירבוס מקס 95 (Air Max 95), אשר עקב נראה לעין וכריות האוויר מופיעות לראשונה בשימוש שונה. כיס האוויר בעקב הכיל 4 שקיות מחוברות: שתי צורות מלבניות בצדדים ב-25psi כל אחת עם ריבוע אחד באמצע וחצי ירח בצורתה האחורית, שתיהן מנופחות ל-5psi. טכניקה זו הביאה לכך שלחץ האוויר יכול להיות מוגדר ברמות שונות בהתאם לספורט כדי ליצור נעלי ספורט המתאימות למגוון פעילויות.
כריות האוויר הורחבו בשנות ה-90 המאוחרות כדי לייצר את מטוס ה-Air Max 97 הראשון בתפוצתו באוויר. היה לה חלון שהשתרע מכף רגל עד עקב, יחד עם חלון נוסף קטן יותר שעטף את החלק האחורי של העקב. בפנים היא כללה שני צינורות חיצוניים שהיו מחוברים באמצע על ידי פסים צרים יותר ממולאים באוויר ורבע מעגל קטן בעקב כדי לספק מרווח אוויר לכל חלקי הרגל.
שנה לאחר השחרור, הושק ה-Air Max Plus הכריזמטי. הוא כלל סדרה של חלונות קטנים מסביב לקצה הדרומי של המידסול ויחידות אוויר בעלי רמות לחץ שונות. זה היה הראשון בקו Nike Air Max להשתמש בטכנולוגיה החדשה Tuned Air, אשר שילב ריפוד אוויר עם חלקים מכניים בשם "hemispheres". אלה הוסיפו מבנה ותמיכה בכל מקום שבו הוכנסו, מה שאפשר למעצבים לשנות את רמת הריפוד ברגל. במישור החיובי, הן הוצבו בעקב, כלומר, ניתן להפחית את הלחץ בכריות האוויר, ולייצר ריפוד רך יותר ויציבות מוגברת.
כשהאייר מקס נכנס לשנות ה-2000, המעצבים של נייקי עבדו על הוצאת המירב מטכנולוגיית אייר. עד שנת 2003, הצליחו להפחית את רכיב הקצף של המידסול לפרוסה דקה מאוד (דקה מאוד) על ה-Air Max 2003. פעולה זו סללה את הדרך עד למקסימום אוויר הראשון אין קצף בכלל - אייר מקס 360 של 2006. שלוש שנים לאחר הייצור, היחידה היחידה שלו עוצבה בשיטה חדשה שנקראה thermoforming, שאיפשרה לשנות את הרכות והקשיחות של יחידת אוויר מקסימלית. כרית האוויר שהתקבלה נראתה שונה לחלוטין מהחזרות הקודמות. הייתה לה כרית צינורית שמסתובבת סביב קצה כף הרגל עם כניסה לבוהן, וסדרה של אינדונצציות דמויות אובלונג מתחת למרכז כף הרגל. הדבר יצר נעל גמישה להפליא שהייתה גם חזקה מספיק כדי לספק הגנה מפני פגיעה מהעקב עד הבוהן, ובכך ביטלה את הצורך בקצף כלשהו. ב-340 גרם בלבד, הוא היה כמעט קל ב-60 גרם מהדגם הקודם, מה שהפך אותו למקס אוויר נייק הקל ביותר אי פעם. כדי להוכיח את יציבות המבנה שלה, נייקי ביצעה את היחידה היחידה לבדה בבדיקות רציניות, עם נסיעת מבחן אחת מעל 1,000 ק"מ באייר מקס 360. הסוליה נותרה במצב מצוין, דבר שהוכיח את עמידות העיצוב החדש.
עד לנקודה זו, בה נייקי כבר הצליחה לבנות חלון אויר באורך מלא, ההתמקדות הייתה על הוספת חידושים לחלקים אחרים של הצללית של אייר מקס. לדוגמה, ה-Air Max 2015 שופר באמצעות מגוון של טכנולוגיות עתידניות. הוא הכיל רשת מהונדסת לחלוטין העליונה, משהו שלא נראה על האייר מקס לפני, לצד כבלי FLYWIRE ועצים הפוכים. נוסף על כך, יחידת האוויר עודכנה באמצעות שילוב של סגנון חדש של Flex Groove שהפך את כל המערכת לגמישה הרבה יותר.
עם זאת, ב-2017, המותג מצא דרך להגדיל את יחידת הנייק אייר מקס עוד יותר. לאחר 7 שנות פיתוח, הצליחו מעצבי העל של נייקי לבנות יחידה שלמה ומלאה ב-Air ללא צורך ב-midsole. תכונה פורצת דרך זו, שהופיעה ב-Air VaporMax המהפכני, הייתה מורכבת ביותר, והשתמשה בתנודות TPU כמו בוכנות זעירות על מנת לייצר אנרגיה להקפיץ ולהחזיר אותה ללובש. זה באמת היה הבלעדית אולטימטיבית אוויר מקס, מתן לא רק את התחושה של הליכה על אוויר, אלא גם את המראה - הדיור השקוף שלה עושה את זה לגמרי לראות דרך.
עם יחידת אייר מקס שיכלה להחליף לגמרי את הסולייה, ניתן לומר שמשימתה של נייקי להציע את התחושה של הליכה באוויר הושלמה. עם זאת, הדגם המשיך לעבוד על הטכנולוגיה המתקדמת שלו, Air Max. ב-2018, יחידת האוויר הגבוהה ביותר נוספה לחברת אייר מקס 270, שעוקב האוויר שלה עמד על 32 מ"מ. שנה לאחר מכן שברה נייקי את השיא שלה גם כן על ה-Air Max 720 עם עקב בגובה 38 מ"מ.
דגמים חדשים המשיכו להיות מושקים גם בשנות ה-2020, כאשר אייר מקס 2090, אשר הנהון את ראש השנה 90 האיקונית של חברת אייר מקס כדי לציין 30 שנות פעילות. בשנת 2021, אייר מקס דאון החלה עם עוד טייק על עיצוב של נייקי אייר מקס דרך השימוש בחלון בצורת גלולה, שעורר את אייר מקס המקורי 1. לצד מאפייני מורשת אלו, היה לה גם מראה ייחודי משלה אשר עוצב על ידי החלק הקדמי החשוף של כרית האוויר והחשיפה שלה על גבי המידסול. בשנה שלאחר מכן, המשיכה נייקי לפתח את הקולקציה של עיצובי טיילווינד יחד עם דגם ה-Air Max TW. לכבוד הנעל שהביאה לראשונה את נייקי אייר ריפוד לעולם, לפני הימים בהם היא הייתה גלויה, הצוות כלל יחידת אוויר מקס משופרת בעקב עם חמישה חלונות גדולים שחושפים את האוויר בפנים, מה שנותן לו מראה אקסצנטרי. לאחר מכן, ביום אייר מקס 2023, נייקי העלתה את העניינים פעם נוספת עם הדופק של אייר מקס. הלוקח את יחידת האוויר מה-270, הדופק כלל מערכת ריפוד נטען, שבאמצעות שימוש בקליפ פלסטיק, סייעה להפיץ את המשקל של יחידה בלעדית הזו לנקודות מפתח בחלק התחתון של כף הרגל, ובכך הגבירה את ההחזר וגם הקלה.
הפיתוח של קו Air Max כולל כמה מהמעצבים המפורסמים ביותר של נייקי, והפיק כמה מהעיצובים הזכורים ביותר שלה. אף על פי שהמטרה של המותג היא לבנות נעל המאפשרת לאנשים לרוץ על גבי כל מיטת האוויר, אין ספק שיש עוד מן הקולקציה המהוללת הזו. הטכנולוגיה האיקונית עדיין מופיעה באופן נרחב בנעליים הנלבשות על ידי כוכבי ספורט, אמנים, סלבריטאים ואוהדים אחרים ברחבי העולם. למעשה, זה היה כל כך חשוב שנייקי הקדישה יום שלם לחגיגה של הקו האגדי כל שנה. מידי שנה, ביום ההשקה של Air Max, ה-26 במרץ, Air Max Day מבשר רעות על עיצוב רטרו, כמו Air Max 1 שיצא לדרך באירוע הפתיחה של שנת 2014, או אפילו יצירה חדשה לגמרי של Air Max. התשוקה של המותג לקו מבטיחה שהחדשנות המדהימה של ה- Nike Air Max תמשיך לתמוך בלשים שלה עם אותה תחושה ייחודית של הליכה על אוויר.