Nike Janoski
72 פריטיםנעל סקייט מסוגננת שממחישה את הדמות שעל שמה.
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "City of Cinema"
- ₪408,26
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ‘Electric Pack’
- "Safari"
- ₪408,26
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Summit White"
- ₪347,02
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Black & White"
- ₪347,02
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Summit White & Black"
- ₪387,85
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & White"
- ₪387,85
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Premium
- "City of Style"
- ₪408,26
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Burgundy Crush"
- ₪285,77
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Camo"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Alabaster & Chili Red"
- Nike
- SB Janoski+
- "Lilac & Medium Soft Pink"
- Nike
- Janoski SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Cashmere"
- Nike
- SB Stefan Janoski Canvas OG x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Sashiko Pack"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Leo Baker
- "Orange Label"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Matriz
- "Porte Alegre Plaza"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM x Violent Femmes
- "White & Yellow"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Triple White"
- Nike
- Janoski G
- "White Gum"
- Nike
- Janoski G
- "Black Gum"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2 Moc
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Knicks"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Lakers"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip Mid RM
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Dusty Peach"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Premium
- "Bronze"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Watermelon"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Floral"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2
- "White & Black"
- Nike
- SB Air Max Janoski 2
- "White Gum"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Vivid Purple & Laser Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Light Armory Blue & Vivid Purple"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Lucid Green & Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Summit White & Court Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Triple Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Mid Crafted
- "Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Cobra"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski OG
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Black & White"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max QS
- "Mosaic"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Elite
- "Cork"
SB Janoski
סטפן יאנוסקי עושה גלגיליות עם סגנון רגוע להפתיע, ועושה טריקים נועזים עם חסד ללא מאמץ שעושה אותם מרשימים במיוחד. הדבר עורר בו הערכה וכבוד בקרב קהילת ההחלקה. בינתיים, בחייו האישיים, הוא אדם עם רוח יצירתית שאהב אמנות מאז ילדותו. עד היום הוא שומר על מספר תחביבים אמנותיים, כגון כתיבה, נגינה, פיסול וציור. בסוף שנות התשעים, השילוב של האהבה שלו להחלקה והאנרגיה המולדת היצירתית הזו יצר נעל מדהימה: נייקי ג'נוסקי המהוללת.
בשנת 2002 הצטרפה ג'נוסקי בקליפורניה לחברת נייקי כחלק מהכונן להקמת מחלקת סקייטבורדינג, Nike SB, עם ייעוץ מקצועי של מחליקים. לאחר זמן, המותג הבין שינוסקי היה אמן מוכשר ונלהב עם רעיונות קונקרטיים בנוגע למה שהוא רוצה בנעל גלגיליות וגישה איתנה וישירה לעבודתו. בקצרה, הם מצאו את האדם המושלם לתכנן את דגם הסקייטבורד הבא שלהם. כך החלה שותפות נרחבת ששינתה את כיוון חטיבת ההחלקה של נייקי.
בזמנו, ג'נוסקי לא אהב את רוב נעלי הסקייטבורד, ולכן כאשר נייקי הציגה לו עיצוב פוטנציאלי, הוא החליט לוותר על העיצוב על בסיס סגנוני ושימושי. הוא היה נחוש בדעתו להכין מערכונים משלו, תוך שימוש בכישורים האמנותי שפיתח במהלך חייו. כנער הוא גדל בסצנת החלקה שחיבק נעליים שלא נועדו לספורט אלא הסתגלו לו בצורה טובה. במהלך שנות ה-90 שיחררה נייקי עיצובי כדורסל חדשים עם סוליות עבות יותר שלא הציעו את ההרגשה של להיות מחוברת ללוח שכל כך הרבה מחליקים העריכו בדגמים מוקדמים יותר, מה שהפך אותם לפחות פופולריים בתוך הסצנה.
יאנוסקי רצה להשיב את הסוליה הדקה ולהימנע ממה שהוא ראה כריפוד-יתר שיצר עיצובים רבים של אותו יום, על מנת ליצור נעל שתואמת לצורכי הקהילה שלו. הוא החל להכין תמונות מצוירות ביד של נעלי הסקייטבורד המושלמות שלו ולאחר שעבר תהליך של שיתוף פעולה עם המנהל הקריאטיבי הבכיר של נייקי, ג'יימס אריזומי, וקווין איממורה מ-Nike Shoulds, ג'נוסקי מצא בדיוק את מה שהוא רצה. העיצוב הציג צללית מינימליסטית שנראתה שונה לחלוטין לעומת נעליים אחרות של נייקי. היו לה דרישות מאוד ספציפיות: לא היו אלמנטים מיותרים וכיסוי מינימלי בלבד של בד היה אמור להיות בשימוש. הוא ביקש בוהן שטוחה, לשון ללא ריפוד נוסף ודק נייר כדי שיוכל להרגיש את הלוח מתחת לרגליו.
עבור ג'נוסקי, אלה היו היבטים בסיסיים בעיצוב, אבל הגישה המינימליסטית שלו הייתה מרחק מסוים מהמטרה של נייקי אז להציג התקדמות טכנולוגית מרגשת עם כל מודל חדש. "נייקי" ציפתה למשהו יותר היי-טק, כמו שיתופי הפעולה האחרים שלהם עם ספורטאי, לא עיצוב מינימלי שחזר לעידן שעבר. אולם, יאנוסקי לא נרתע. מבחינתו, נייקי היה מותג שהיה יכול להישבר עם המוסכמות. הוא ידע בדיוק איך הנעל צריכה להיות ולא היה מודאג מאובדן העסקה. בסופו של דבר, הוא תכנן את זה בגלל התשוקה שלו להחלקה על הקרח, לא בשביל תהילה או הכרה. אם הייתה אמורה להיות לו נעל מיוחדת משלו, זה היה אמור להיות משהו שהוא אהב, אחרת לא היה טעם לעשות את זה. גישה זו אפשרה לו לעמוד על רגליו מבלי להתלבט ובסופו של דבר הסכים המותג להצעותיו. הפשרה היחידה שעשתה ג'נוסקי הייתה לאפשר לסדוש להתווסף לעליונה, בהסכמתה עם אריזומי שזה היה רעיון טוב להדגיש כי זה היה עיצוב של נייקי, בהתחשב בכך שזה נראה כל כך שונה מכל הנעליים האחרות שלהם.
לאחר תכנון שהוסכם, נשלח אב הטיפוס למפעל לייצור. הוא היה כל כך חשוף בחזרה עד כדי כך שבתחילה אמרו לנייקי שהוא לא יכול להיות מיוצר מאחר שהוא היה נמוך מדי מכדי להיות מיוצר באופן חוקי. כשהיא מציגה אמון בעיצוב הפשוט אך הלא שגרתי של נייקי, חתמה נייקי על סדרה של ויתורים שאיפשרו את קבלת הנעל - החלטה שהם בוודאי לא יתחרטו עליה בשנים שלאחר מכן.
כאשר ה-Nike SB Zoom Janoski הגיע למדפים ב-2009, הוא היה ידוע בפשטות כ-'Janoski'. אהבת המחליק לספורט שלו זרחה במצבו המעשי, כמו גם בהבנת הצרכים של עמיתיו. סגנון הגב הכהה שלו, חוסר הריפוד והרב-תכליתיות עשו אותו פופולרי מאוד, כך שלא עבר זמן רב עד שהיה צורך להזמין אותו לענות על הביקוש הגובר. בתוך קהילת ההחלקה, המפתח להצלחתה היה העיצוב המיוחד שלה. בהתאם לאסתטיקה המינימליסטית שלו, לנעל היה מעט מאוד טכנולוגיה מלבד סוליית גומי וולקנית, מרכיב שהיה קיים במשך עשרות שנים. אף על פי שזו הייתה הפעם הראשונה שהיא נוספה לנעל SB של נייקי, למחליקה, זה היה הגיוני לחלוטין להשתמש בסוג זה של סוליה שכן היא הציעה אחיזה מצוינת והתחושה שלא היה כמעט דבר המפריד בין הרוכב ללוח. הוא גם היה עמיד באופן מפתיע וקל לפרוץ אותו, כך שהוא היה מוכן להחליק כמעט ישר מהקופסה.
בנוסף ללכידת תשומת הלב של מחליקים רבים, המודל הפך פופולרי גם מחוץ לחוגי ההחלקה. הפשטות של הדגם הייתה הגדולה ביותר שלו, כיוון שהיה רב-תכליתי מספיק כדי לאפשר עיצוב רחב. הוא גם היה קל לייצור, מה שהפך אותו להרבה יותר זול ונגיש מהרבה דגמים אחרים. יאנוסקי עצמו היה מעריץ גדול של הנעל גם כן. עם הלשון הדקה שלה, הבוהן השטוחה הארוכה שלה והסוליה המאוד דקה שלה, זה היה בדיוק מה שהוא קיווה לו. למעשה, הוא היה מאוהב בה עד כדי כך שהוא החליק בזוג המקורי שנתן לו נייקי עד שהיו שחוקים מדי מכדי להשתמש בהם.
מאז 2009, גרסאות רבות של ה-Janoski כבר יצאו לאור, כאשר נייקי מוסיפה חלק מהחידושים הטכנולוגיים ביותר שלה לגרסאות עדכניות יותר. הוא קיבל מהפך Air Max, שהתברר להיות אחד המהדורות הפופולריות ביותר SB נייקי אי פעם, יש לו טכנולוגית זום הוסיף לו ומופיע בשיתופי פעולה רבים. כדי לחגוג את יום השנה לעשר שנים, קולקציית רימאסטרינג יצאה בארבעה סגנונות שונים: החלקה מהירה, ולקרו, שרוך עליון נמוך ושרוך אמצע-עליון, שוב פעם מראה את הרבגוניות שלה. ג'נוסקי אף שיכנע את נייקי לשחרר עיצובים של RM מבלי להשתין, ולבסוף אפשר לו להשיג את נעל ההחלקה המינימליסטית האולטימטיבית שהוא תמיד רצה.
העיצוב הפשוט של ג'נוסקי עלה על דגמי ההחלקה הקודמים והפך לאחד הצלליות של הסקייטבורד הנמכרים ביותר של נייקי. הוא שולב עם מגוון עצום של דגמי נייקי ונהנה מפופולריות יוצאת דופן במהלך חייו. כמו האיש עצמו, גם ה"נייקי ג'נוסקי" הוא סמל אמיתי הן של קהילת הסקייטבורדים והן של העולם הרחב.