Nike Cortez
72 פריטיםהנעל שהתחילה את הכל.
- Nike
- Cortez
- "White & Black"
- ₪385
- Nike
- Cortez
- "Black & White"
- ₪269,49
- Nike
- Cortez
- "Light Armory Blue"
- Nike
- Zoom Cortez x sacai
- "White & University Red"
- Nike
- Zoom Cortez x sacai
- "Iron Grey"
- Nike
- Cortez
- "Midnight Navy"
- Nike
- Cortez Leather
- "Forrest Gump"
- Nike
- Cortez
- "Campfire Orange"
- Nike
- Cortez
- "White & Black"
- Nike
- Classic Cortez
- "Latino Heritage Month"
- Nike
- Classic Cortez Leather
- "Forrest Gump"
- Nike
- Cortez
- "Aloe Verde"
- Nike
- Cortez
- "Los Angeles"
- Nike
- Classic Cortez QS x Stranger Things
- "Upside Down"
- Nike
- Cortez Basic Slip x Kendrick Lamar
- "House Shoes"
- Nike
- Cortez
- "Day of the Dead"
- Nike
- Cortez Basic Nylon
- "Long Beach"
- Nike
- Cortez SP x Union LA
- "Sesame"
- Nike
- Cortez SP x Union LA
- "Lemon Frost"
- Nike
- Cortez SP x Union LA
- "Light Smoke"
- Nike
- Cortez SP x Union LA
- "Off Noir"
- Nike
- Cortez 72
- "Blue Ribbon Sports"
- Nike
- Cortez x Stranger Things
- "Independence Day"
- Nike
- Cortez x Stranger Things
- "Hawkins High"
- Nike
- Classic Cortez 72 QS ‘Shoe Dog’
- "Falcon"
- Nike
- Cortez x Maria Sharapova
- "Noise Cancelling"
- Nike
- Cortez Flyleather QS x Steve Harrington
- "Earth Day"
- Nike
- Classic Cortez x Nathan Bell
- "Pink Foam"
- Nike
- Classic Cortez x Nathan Bell
- "White"
- Nike
- Cortez Kenny 3 x Kendrick Lamar
- "Bet It Back"
- Nike
- Cortez x Kendrick Lamar
- "Kenny 1"
- Nike
- Cortez Kenny 2 x Kendrick Lamar
- "Kung Fu Kenny"
- Nike
- Classic Cortez Nylon x LHM
- "One Heart"
- Nike
- Cortez x Mister Cartoon
- "Obsidian"
- Nike
- Cortez x Mister Cartoon
- "White"
- Nike
- Classic Cortez QS x Kenny Moore
- "Off White & Terra Orange"
- Nike
- Roshe Cortez SP x Fragment
- "Obsidian"
- Nike
- Classic Cortez 72 QS ‘Shoe Dog’
- "Dimension Six"
- Nike
- Classic Cortez 72 OG ‘Shoe Dog’
- "Swoosh"
- Nike
- Classic Cortez Leather QS
- "NAI-KE"
- Nike
- Cortez Basic Leather
- "Gunsmoke"
- Nike
- Cortez SP x UNDFTD
- "LA"
- Nike
- Classic Cortez Shark Low SP
- "White"
- Nike
- Classic Cortez Premium
- "Blazing Sun"

- Nike
- Cortez
- "Be True"
- Nike
- Cortez Basic Premium
- "Recycled Canvas"
- Nike
- Cortez
- "Los Angeles Dodgers"
- Nike
- Cortez
- "Los Angeles Kings"
קורטז
בשנת 1964, ביל בוורמן ופיל נייט הקימו חברה להפצת נעליים בשם Blue Ribbon Sports. בעוד נייט היה יותר מוכוון לעסקים, כמאמן, בוארמן היה מעצב נעליים חדשני שלעיתים קרובות שינה את דוקרני הספורטאים שעיצב, ובסוף שנות ה-60 הוא יצר מודל חדש למותג השותף היפני שלהם, Onitsuka Tiger.
ידוע כ-TG-24, אבל זמן קצר לאחר מכן שונה שמו ל-Cortez, נעל הריצה הייתה מבוססת על ניסויי הנעליים של בוארמן והידע שלו על המודלים האחרים של אוניצוקה. הוא עיצב אותה עם ריפוד רב כדי לתמוך ברצים, ובמהרה הפכה פופולרית עבור יכולות הביצועים שלה. שתי החברות נהנו מההצלחה שלה, אבל בתחילת שנות ה-70, בוארמן ואביר החליטו למתג מחדש את Blue Ribbon Sports ולהתחיל לייצר הנעלה משלהם תחת המותג נייקי.
הזוג החליט להשתמש בעיצוב הפופולרי של בוורמן כפרויקט הראשון של קורטז - צעד מנוגד לזה של אוניטסוקה. לאחר קרב משפטי שארך שלוש שנים, קיבלה נייקי לבסוף גישה משותפת לנעל אך בלעדית לשם, וחברת נייקי קורטז הפכה באופן רשמי לצללית הראשונה של המותג.
בוארמן השתמש במומחיות שלו בנעליים על מנת לשפר את העמידות ואת הנוחות של קורטז וחיבורי הספורט שלו כדי למשוך את התמיכה של רץ למרחקים כריזמטי סטיב פריפונטיין. בינתיים, נייט השיק קמפיין שיווק יעיל שדחף את הפופולריות של הנעל. הוא היה גם אחראי על העשייה של נייקי לאחר שהשתמש בכישורי העיצוב הגרפי של קרולין דייווידסון. הוא הפך לסמל חזק של נייק קורטז, נותן לו סגנון ייחודי ומבדיל אותו מהתחרות בה בעת.
במהלך שנות ה-70 וה-80, הקורטז התעלה על הספורט באמצעות רגעי טלוויזיה בלתי נשכחים והופעות על הבמה, מה שעודד אנשים רבים לבחור בו כנעל נעליים אופנתית. במהרה, היא התפשטה ברחבי ארצות הברית על הרגליים של כולם, החל מ-b-boys מהחוף המזרחי ועד לחברי כנופיות החוף המערבי.
הצלחתו נמשכה עד לשנות ה-90, אז היא נלבשה על ידי ויטני יוסטון במהלך הופעתה בסופרבול XXV וטום הנקס בסרט זוכה האוסקר פורסט גאמפ. בתחילת שנות ה-2000, למרות היותו מוקף בצלליות הרבה יותר מודרניות, קורטז הצנוע נבחר לעיתים קרובות כתבנית שיתופית. שותפויות משמעותיות התפתחו עם אמן הקעקועים מיסטר קריקטורות, מחליפות מותגים אנבוסט והראפר קנדריק לאמאר, בין היתר, והנעל הופיעה במופעים בתרבות הפופולרית, כולל בסרט וולף מוול סטריט ב-2013.
במלאת 50 שנה לעיר, בשנת 2022, הפכה נייק קורטז לסמל אופנה בינלאומי, ונחשב לנעל קלאסית בתרבויות המיינסטרים והחלופיות גם יחד. למרות גילו, הוא נשאר אחד הצלליות של סגנון החיים הדגל של נייקי כשהעיצוב הנצחי שלה ממשיך להשפיע על עולם נעלי הספורט עד עצם היום הזה.