Nike Waffle
131 פריטיםהסולייה החדשנית שהשיקה מותג.
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Royal Pulse & Laser Orange"
- ₪285,77
- Nike
- Phoenix Waffle
- "White & Stadium Green"
- ₪285,77
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Summit White & Black"
- ₪408,26
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Phantom & Sail"
- ₪408,26
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Violet Ore & Dark Raisin"
- ₪285,77
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Bone & Rugged Orange"
- ₪285,77
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Bone & Team Red"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Voltage Purple"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Action Green"
- Nike
- Air Max Waffle
- "Triple Black"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Wheat Gold"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Neutral Olive"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Black & Off-Noir"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Chlorophyll & Safety Orange"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Sanddrift & Sesame"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Light Orewood Brown"
- Nike
- Phoenix Waffle
- "Platinum Tint"
- Nike
- Waffle One LTR
- "Black & White"
- Nike
- Waffle Debut Vintage
- "Plum Eclipse & Coconut Milk"
- Nike
- Waffle One Vintage
- "White & Sail"
- Nike
- Waffle One
- "White & Enamel Green"
- Nike
- Waffle One SE
- "Burgundy Crush"
- Nike
- Waffle Debut
- "Pink Oxford"
- Nike
- Waffle Debut
- "Black & White"
- Nike
- Waffle Debut
- "Black & White"
- Nike
- LDV Waffle x Fragment Design x sacai
- "Blue Void"
- Nike
- LDV Waffle x Fragment Design x sacai
- "Light Smoke Grey"
- Nike
- VaporWaffle x sacai
- "Villain Red & Neptune Green"
- Nike
- Waffle One
- "Black & White"
- Nike
- Waffle One
- "Summit White"
- Nike
- VaporWaffle x sacai
- "Tour Yellow & Stadium Green"
- Nike
- VaporWaffle x sacai
- "Sport Fuchsia & Game Royal"
- Nike
- VaporWaffle x sacai
- "Black & Summit White"
- Nike
- LD Waffle x sacai x Undercover
- "Night Maroon & Team Royal"
- Nike
- LD Waffle x sacai x CLOT
- "Cool Grey"
- Nike
- Waffle One
- "Light Chocolate"
- Nike
- LD Waffle x sacai x Undercover
- "Midnight Spruce & University Red"
- Nike
- LD Waffle x sacai x Undercover
- "Black & Bright Citron"
- Nike
- VaporWaffle x sacai x Jean Paul Gaultier
- "Black & White"
- Nike
- LD Waffle x sacai x CLOT
- "Orange Blaze"
- Nike
- Waffle Racer x Comme des Garçons
- "Black"
- Nike
- Waffle One
- "Safari"
- Nike
- Waffle Debut
- "University Blue"
- Nike
- Waffle One
- "Sunflower"
- Nike
- Waffle One
- "Hyper Pink"
- Nike
- Waffle One SE
- "Phantom & Black"
- Nike
- Waffle One
- "Everybody's Running Club"
- Nike
- Waffle One SE
- "Go The Extra Smile"
Waffle
כיום, נייקי מפורסמת בזכות עיצוב הנעליים החדשני שלה, אבל הייתה תקופה שבה המותג לא היה ידוע ברובו. עם זאת, גם בשנותיה הראשונות, החברה הייתה חדורה ברוח יצירתית. הרבה מזה היה קשור לחזון האמיץ של ביל בוורמן, שהחיפוש האמיץ אחר פתרונות חדשניים הביא את נעל הריצה הראשונה של המותג, מאמן הוופל של נייקי. לא מאמן רגיל, העיצוב החדשני הזה היה התגלמות הגאונות היצירתית של בוארמן, שהכריזה על נייקי לעולם וזרזה את השגשוג המדהים שיצא לפועל.
הסיפור של הוופל התחיל בשנת 1971. בוורמן ניסה לבנות נעל ריצה שתשמור על אחיזתה על משטחים שונים ללא שימוש בקוצים. הרעיון התפרץ בעקבות המודרניזציה של מסלול הריצה בהיייוורד פילד, ביתו של צוות הריצה והאימון של אוניברסיטת אורגון, שם הוא פיתח קריירת אימון מוצלחת. בסוף 1969, הסינדר הוחלף למסלול סינתטי בעל מזג אוויר מלא. תערובת של אוריתן וחול, היה קשה ונבנה למהירות, אבל היה נקרע בקלות על ידי קוצים על רצים עכשוויים, ולכן עיצוב חדש היה נדרש. מעצב החזון שאף ליצור משהו שיכול לשמש על מגוון שלם של משטחים, החל מדשא ועד חומרים סינתטיים וכל מה שביניהם.
1971 הייתה גם השנה הראשונה של נייקי, אז בוורמן ושותפו לעסקים ופיל נייט (Phil Knight) היו להוטים להשפיע. תחת השם הקודם של החברה Blue Ribbon Sports, התפקיד שלהם היה בעיקר להפיץ מוצרים מהמותג היפני Onitsuka Tiger. עם זאת, בוורמן שיחק במשך שנים רבות עם עיצוב נעליים והיה להוט להתנסות עם רעיונות חדשים. ההתלהבות הזו, בשילוב פריצת דרך בארוחת הבוקר, הובילה אותו לשנות את כללי המשחק של הסוליה.
כדי לעזור להמשיג את היחיד, פנה בוורמן לדון ברעיונות עם אשתו ברברה. הוא רצה תבנית אחיזה לא קונבנציונלית שיכולה להסתגל למשטחים שונים וביקש ממנה לחפש פריטים שיוכלו לספק צורה מתאימה לדרוך. ואז, ביום ראשון בבוקר, לבוורמן היה רגע של הארה. ברברה הכינה ארוחת בוקר בעזרת ופל מברזל ישן ב-1930 כשבעלה פתאום העלה רעיון - מה אם ברשות היחיד היה אותו מבנה כמו גריד של ופל ברזל?
באוורמן, מלא בהתרגשות, מיהר למוסך שלו כדי למצוא חומר אוריתן נוזלי, והוא שפך לתוך הברזל. בחיפזון שלו, הוא שכח להוסיף ציפוי לא-מקל לפני השטח המתכתי, ובכך השמיד אותו. התאונה המאושרת הזו יצרה בשוגג חלק מההיסטוריה של נייקי. אף על פי שמכשירי הבישול נזרקו לאחר מכן, המיקום המרוחק של הנכס שלהם גרם לכך שהוא פשוט נזרק לתוך בור אשפה באדמה. שם הוא נשמר ונחשף על ידי בנו של בוורמן, טום, בשנת 2010, יחד עם מזכרות אחרות, כגון אבות טיפוס מוקדמים של הוואפל. גיסתו של טום, מליסה, הבינה את הערך של הפריטים ושלחה מייל להיסטוריון של נייקי, סקוט רימס. נרתע - כמו כולם, הוא חשב שהוופל ברזל אבד לנצח - רימס קפץ על ההזדמנות לשים את ידיו על השריד, ולבסוף החליף אותו לתרומה לצוות השטח של קונדון-וילר ולמגרש האימונים, שמשרת את הקהילה שבוורמן גדל בה.
בעוד הפריט הזה נמצא כעת בתצוגה במטה אורגון של נייקי, אז הוא נתן השראה לבולשית הראשונה, ושינה את סצנת הריצה ואת מהלך ההיסטוריה של המותג. מבנה הגומי המלוטש של הסוליה, עם חתיכים בצורת ריבוע מסודרים בתבנית רשת על פני השטח שלה, סיפק בדיוק את הכמות הנכונה של המתיחה כדי להתאים למספר מסלולים ותנאים ריצה. הוא היה קל משקל וסיפק בליעת זעזועים טובה יותר כדי לתמוך ברצים על משטחים חלקים ולא אחידים. בנוסף, הוא הודבק לעליונית ניילון, בחומר הקל ובבניה המינימליסטית ששמרו על המשקל של כל החתיכה, מה שמאפשר לרצים להגיע למהירויות גבוהות יותר בקלות. היה לה גם אסתטיקה לא מסובכת, הצבעוניות הראשונה הייתה אדום ולבן שמושך את העין, עם דגמים מאוחרים יותר ששולבו בצהוב וירוק של אוניברסיטת אורגון, ובכחול וזהב של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. כמו כן, הוא יצר לוגו חדש - סמל הסיקור Swoosh - שנותן לו מראה ייחודי שיהפוך לסימן ההיכר של המותג נייקי.
הגרסה המוקדמת ביותר של הוופל של נייקי הופצה לרצים בשנת 1972 במבחנים האולימפיים שנערכו ביוג'ין, אורגון. נקרא "רוכב הוופל של נייקי", אבל ידוע כ"מונעל" בגלל הדפוס שהוא השאיר באבק להיות דומה לזה שהושאר על ידי אסטרונאוטים על הירח, רק 12 זוגות היו בעבודת יד לאירוע. אחד מאלה הופיע כמה עשורים מאוחר יותר במכירה פומבית של סותבי של נעלי הספורט הנדירות ביותר בעולם, שם הוא הביא מעל $400,000, ובכך הדגים את המורשת המדהימה שלה. הגרסה מ-1972 הוכיחה את יכולת הקיום של סולית הוופל של בוורמן, והוא החל לקבל עבורה את הפטנט. כאשר הוענק לה לבסוף בשנת 1974, פתחה נייקי באופן רשמי את נעלי הריצה הראשונות שלה, ומאמנת הוואפל.
סוליית הוופל היוותה צעד ענק קדימה בטכנולוגיית ההנעלה. גומי כבר היה בשימוש כדי ליצור סוליות ביצועים, אבל הקומפוזיציה החדשה פירושה שהוא היה מחספס, גמיש וקל משקל באותו זמן. נייקי הייתה גם להוטה להדגיש את עמידותה, יחד עם האיכות הגבוהה של הבנייה. בעת ייצור וופל סול, כוונתו של בוורמן הייתה להשיק את המותג נייקי עם חדשנות נועזת וחתימה שתסייע לרצים אך גם תצליח כמהדורה כללית. ומאמן הוופל של נייקי השיג את שתי המטרות הללו, והפך לפופולרי בקרב קהילת הריצה בזכות המתיחה המעולה שלו ועיצוב ממוקד הביצועים.
הבנייה החדשה של סוליית הוופל של נייקי משכה את תשומת הלב של האנשים, במיוחד כשהספורטאים ראו את עמיתיהם רצים בהם. כתבות מגזין Early התמקדו במתיחה יוצאת הדופן של האקסל ובריפוד יחד עם המבנה הקל ונוח של העליון. לצד זה, המותג ניהל את הסלוגן: "התפרסם בזכות פרסום כף הרגל". לפני ימי הפרסום באינטרנט, שום דבר לא סיפק תמיכה טובה יותר בנעל מאשר לתפוס מישהו אחר שרץ בה, וחברת נייקי עשתה את המרב כדי לעזור לוופל לפרוח.
בשנים הראשונות שלה, עברה חברת "מאמן הוופל" כמה שינויים קטנים, כאשר חברת נייקי ביצעה שיפורים מצטברים לעיצוב, החל מהשם. בתחילה נקרא אימון הוופל (The Waffle Training), נייט ובוורמן הבינו שמאמן הואפלים קליט יותר. בעוד ששינויים אלה נעשו בשלב מוקדם יותר, שינויים נוספים נעשו אחר כך, למשל הוספה של פיסת זמש בשנת 1975 על מנת להרחיב את היציבות ולהפחית את מספר הנעליים בצורת ריבוע, לפני שיצא גרסה נשית בשנת 1977. המיתוג עודכן גם הוא, עם עיצובים מוקדמים הכוללים את שם המותג על הלשון באותיות רקומות וגרסאות מאוחרות יותר עברו לגרסה גדולה יותר. לבסוף, מספר הפטנט של סוליית הוופל - 3793750 - הוטבע על אלו שפורסמו בשנים 74 ו-75, ומציג את אופיו הייחודי.
אף על פי שנייקי צמחה והתפתחה לתאגיד רב-לאומי, הוופל סול נותרה חלק גדול מהאסתטיקה של רבות מנעלי הספורט שלה. בגרסה זו זכה הפרק לאבולוציה הבאה של מאמן הוואפל - הוופל רייסר ב-1977 - שגם לו היה סוליה קלה מסוג EVA, נעלי האוויר הראשונות, הרוח האחורית של נייקי, וצ'לנג'ר מ-1979. בגרסה חדשה זו יש המשך למלאכת וופל בחזרה למקור, כולל למאמן הוופל 2 והוופל 1 של נייקי, כמו גם לשיתופי פעולה דוגמת ה-sacai x Nike LDWaffle.
יותר מ-50 שנה לאחר הקמתה, חובבי ספורט עדיין רואים במרתפי הוופל של נייקי כעיצוב פורץ דרך. סוליית וופל סיפקה את היסודות האידיאליים עבור חברת הנעליים וגם עבור החברה הצעירה, מה שהוביל לעשרות שנים של עיצוב נעלי ספורט חדשני והצלחה כמעט חסרת תקדים, שייתכן ולעולם לא קרה ללא ההמצאה של בוורמן או ארוחת הבוקר הפשוטה הזו. זה עבר מההתחלה הצנועה של מטבח להיות בתצוגה בבסיס ביברטון של נייקי, בסופו של דבר עושה את דרכו לתוך המוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית, להוכיח בדיוק כמה זה חשוב להיסטוריה של המותג ושל המדינה. העלייה המדהימה של מאמן הוופל פשוט מראה כי עם מעט דמיון, כמות בריאה של כונן ורק רמז של מזל, אפשר לזייף גדולה גם במקומות הכי לא סביר.