ASICS
Gel-NYC
צללית סגנון החיים המודרנית המייצגת מעל שלושה עשורים של טכנולוגיית ג'ל.
חוגגים מורשת
כאשר ASICS הציגה את ג'ל ריפוד לתוך נעלי הריצה שלה 1986, זה שינה לחלוטין את מזלו של המותג, עוזר הנעליים האתלטיות שלה להתחרות עם החידושים החדשניים של יריביו בתעשייה שלה. מאז, טכנולוגית הג'ל שימשה בעשרות דגמים, עם עדכונים שוטפים המעצימים את הביצועים שלה עד לנקודה בה היא עומדת כיום כאחד מחומרי הריפוד המכובדים ביותר של התקופה המודרנית. ב-2023, ASICS בחרה לחגוג את המורשת הזו עם צללית חדשה לגמרי בשם Gel-NYC. העיצוב שלה התבסס על נעלי ג'ל פופולריות מהארכיונים שלה ושאב השראה מניו יורק; העיר התוססת שהיא נקראה על שמה.
ער NY
ASICS Gel-NYC הוכרז לקראת סוף 2022, אבל זה לא היה רק החברה היפנית שחשפה את ההשקה הקרובה; מותג הבגדים Awake NY גם לשים את המידע. חברת האופנה, שהוקמה במקור בשנת 2012, נוסדה על ידי המעצב אנג'לו בק, אשר פיתח מוניטין של יוצר יצירתי במשך תקופה של עשר שנים עם חברת אופנת רחוב Supreme. לאחר תקופה מוצלחת כאחראי על המותגים, הוא עזב את החברה על מנת לעסוק במאמצים משלו, כאשר אחד מהם היה Awake NY. בזכות היצירתיות שלו, באק קיווה ללכוד את המהות של ניו יורק - העיר בה הוא עצמו נולד וגדל - ולהציג אותה לעולם. בשנים הראשונות, הוא הקטין את החברה, הציע מספר מוגבל של בגדים מסוגננים, אבל אז, ב-2017, המותג החל לגדול ובמשך השנים שלאחר מכן, באק פתח חלונות קופצים במקומות כמו שוק דובר בניו יורק.
בסיס חזק
שנתיים לאחר מכן, בשנת 2019, AWAKE NY ו-ASICS יצרו שותפות בפעם הראשונה, בעבודה משותפת על ג'ל-קיאנו 5 360, אשר התברר כפופולרי מאוד. זה סלל את הדרך לכמה סניקרס שיתופיות אחרות, כל אחת מהן נתמכה על ידי ריפוד הג'ל הקופצני של המותג. עד 2022, הם הפכו לצוות מרשים, והגיע הזמן שהם יעשו את הצעד היצירתי הבא: עיצוב צללית חדשה יחד. עבור ASICS, משמעות הדבר היא בעקבות העיקרון של "נפש בריאה בגוף בריא", שממנו בא שם המותג, ולחגוג את המורשת של נעלי הריצה ג'ל-ריפוד. בינתיים, באקה רצה מודל שיכבד את העיר ניו יורק וישקף את פילוסופיית הליבה של העיר ניו יורק בכך שהוא יהיה מגוון ומושך ליחידים ממגוון רקעים שונים. בחזרה למה שהוא כינה "המהות של איפה שהתחלנו עם ASICS ב 2019", באקה דמיין איזה סוג של נעליים ילדים גדלים באזורים עירוניים כמו קווינס או הפרברים הפריזאים היו רוצים. זה הוביל לנעלי ספורט שניתן היה ללבוש “ביום-יום” וזה נראה טוב “עם חליפה וחליפת עקיבה”. לכן, הוא היה צריך להיות באיכות הגבוהה ביותר בלי להיות יקר מדי. כדי להשיג זאת נדרשת מיומנות מקצועית, אבל באק היה בטוח ב ASICS, מי שהוא אמר שעשה “את נעלי הריצה הטובות ביותר”. התנאי האחרון שעמד בפניו היה ש"ניו יורק יוצגה במתן שם לנעל", ולכן נבחר ג'ל-ניו יורק כאשר היא כיסתה את שתי ההשראות המרכזיות מאחורי המודל. עם היסודות הללו, שני המותגים התחילו לעצב נעל שסיפרה סיפור של בגדי רחוב והקשר שלה ליצירתיות, ניו יורק והתרבות הרחבה יותר.
עסקים לעסקים - סטיילינג
על מנת לחגוג את ASICS ואת המורשת של נעלי הריצה שלה מבוססות ג'ל, בק וצוותו התחברו לארכיונים של המותג היפני על מנת לראות מה הם יכולים למצוא. הם גילו את האלמנטים הטכניים והאסתטיים שייצגו את הטוב ביותר בסדרת ג'ל, וקירבו אותם יחדיו על ג'ל-ניו יורק כדי להבטיח את התפקוד הפונקציונלי והסגנוני של הסדרה. בתחילת שנות ה-2000 שימש ג'ל-נימבוס 3 כמודל המרכזי להשראה, וב-GEL-MC Plus V כמודל לדיוק בפרטים. התוצאה הייתה שכבה עליונה עם רשת שינוי בעלת תאים פתוחים עם יכולת נשימה גבוהה כבסיסה ולוחות מתעקלים שונים מעל. שכבות אלו, העשויים מחומרים איכותיים כמו עור סינתטי וזמש להרגשה איכותית, שיקפו את השפעות עידן ה-Y2K של הג'ל-ניו יורק, והעניקו לו סגנון רטרו מרתק. בינתיים, לוגו גל החתימה של ASICS זרם לאורך האגפים, ולטי ג'ל היו ארוגים בחלק האחורי של הנעל, עם סמל רקום אחר על הלשון וטקסט 3D ASICS לקשט את העקב בצד כדי להשלים את המיתוג האלגנטי של הנעל.
יחידה בודדת חדשנית
היחידה הייתה מלאה במאפיינים מתקדמים מבחינה טכנולוגית, כולל אספקטים שנלקחו מה-Gel-Cumulus 16 של שנת 2014, שהיה ידוע בזכות ריפוד נוח שלה. היה לו מיידסול FluidRide שחיבר חומר Solyte קל משקל, בולע זעזועים עם קצף SpEVA עמיד ומגיב כדי לספק תמיכה מדהימה. זה חוזק על ידי תוספות ג'ל נראות בתוך כף הרגל והעקב, אשר נתנו תחושה נוספת של להקפיץ תוך יצירת אפקט ויזואלי מושך את העין. במונחים של מתיחה, מחצת הגומי המפוצל הייתה גם מחוספסת וגם גמישה, עם קו הנחייה במורד המרכז. כיווץ בין העקב לבוהן, הגמיש האנכי הזה עזר לכף הרגל להתנועע באופן טבעי יותר על ידי כיפוף באופן כזה שעודד גמישות forefoot נכונה וסופג את המתח של כל צעד, ובכך משפר את הכושר, משפר את הנוחות ומגביל את כאב הרגל. מתחת למידפוט, שוק גמיש ומפחית פיתול עזר ביציבות ושליטה טובות יותר, מה שהפך את הג'ל-ניו יורק לנעלי ספורט מעולים בכל ימות השנה.
שני צבעים מרשימים בהשראת העיר ניו יורק
עם השילוב המדהים של נוסטלגיה נוסטלגית ושימוש בטכנולוגיות מודרניות, העיצוב הכולל של ASICS Gel-NYC ייצג את הטוב ביותר של הישן והחדש. זה איפשר לבאק לקחת השפעות מן הרוח הדינמית של ניו יורק ולהשתמש בהן לצללית כדי ליצור צמד רב-עוצמה של צבעוניות בת-בכורה, אשר חגגו את עיר הולדתו. באמצעות שיתופי הפעולה הקודמים שלהם, ASICS ו-Awake NY בנו מוניטין של אמיצות ותוססות בבחירת הצבעים שלהם, והנעליים האלה לא היו שונות. בהשראת סצנת המוזיקה התוססת של העיר, בייק עיצבה שני זוגות ייחודיים של נעלי סניקרס ג'ל-ניו יורק, כל אחד עם סיפור ייחודי. הראשון היה כסף טהור שכבת בסיס, זמש חופף בגוון עשיר של סגול הידוע בשם גותי ענבים ודגשים הזהב על סמלי הצד, המידסול. שילוב עוצמתי זה של צבעים היה הנהון עבור הראפר האמריקאי Raekwon ואלבום הסולו שלו מ-1995, "Only Built 4 Cuban Linx...". כחבר מייסד של קבוצת ההיפ הופ המונומנטלית וו-טאנג קלאן, ראקוון החליט לפתח קריירה של אמן סולו אחרי שנים ספורות עם הלהקה, והאלבום הזה מ-1995 היה המאמץ האישי הראשון שלו. האלבום זכה לשבחים רבים הן מצד המבקרים והן מצד חובבי ההיפ הופ, אשר רואים בו את אחד האלבומים הגדולים ביותר בכל הזמנים. עבור עיצוב הג'ל-NYC שלו, באקה השתמש בצבעים מהגרסה המקורית של הקלטת "Only Built 4 Cuban Linx...", אשר התיק והקסטה שלו היו שניהם סגולים בטון. ראפר אמריקאי אחר, Cam’Ron, סיפק לבאק את הרעיון לפינת הצבע השנייה שלו: Gel-NYC ‘Teal Pink’. לזה היה אותו בסיס כסף טהור, עם ציפוי זמש בצבע טורקיז בהיר שנקרא מצב כחול ירוק לצד עיטורים בצבע ורוד פסטל. הצבע האחרון היה התייחסות ישירה לאהבה של האמן מבגדי ורוד במנהטן, בפרט מחווה למעיל הפרווה המפורסם שלבש במהלך תצוגת אופנה בניו יורק בתחילת שנות ה-2000. בזכות עצמו, חסיד נלהב של אופנה ומעצב מזדמן, קמרון הביע גם הוא את המשיכה שלו לבגדי טורקיז, ומכאן התוספת של הגוון הזה לעיצוב ג'ל-ניו יורק השני של בק.
מהדורה מוצלחת
נעלי הספורט של ASICS Gel-NYC x Awake NY נחשפו לעולם בינואר 2023 כאשר הן הופיעו על המסלול במהלך שבוע האופנה בפריז. עוד ללא חנות דגל - זו הייתה נפתחת בלואר איסט סייד של ניו יורק מאוחר יותר באותה שנה - באקה הציעה את הנעל בסדרה של חלונות קופצים, שאחד מהם ניתן היה למצוא ברחוב Rue des Francs-Bourgeois של הבירה הצרפתית; רחוב הידוע בבוטיקים האופנתיים הגבוהים שלו. הג'ל-ניו יורק זכה להצלחה מיידית, ומספר גרסאות צבע יצאו לשווקים בשנים 2023 ו-2024. יחד עם אלה, העיצובים המהממים של Awake NY עוררו השראה לגופים יצירתיים אחרים לייצר גרסאות שיתוף פעולה משלהם של הצללית החדשה, וכתוצאה מכך שורה של נעלי ספורט אקסצנטריות.
שותפויות חדשות
שיתופי פעולה אלו החלו כבר בתחילת החיים של הג'ל-ניו יורק, כאשר השותפויות הראשוניות הופיעו רק חודשים לאחר שיצאו נעלי הספורט של ניו יורק. אולי בצורה הולמת, השניים הראשונים היו עם בוסטון קמעונאית בגדים Bodega המותג היפני Fujitaka, אשר ידוע בייצור אביזרי עור באיכות גבוהה. הנעל של בודגה נקראה "אחרי השעות", כי היא כיבדה את הערים אשר שני המותגים מברכים. הרשת הרחבה שלו דומה לגדרות עירוניות ולעיצוב הכיסויים שלה הדהדה את החיבורים המורכבים שהתגלו בתשתית העירונית, בעוד שלוח הצבעים של האפורים והחום עורר אספלט דהוי וקירות בטון, כאשר הדגש התוסס שלו מחקה את צבעי הניאון של אורות החזית הקדמית לאחר רדת החשיכה. לעומת זאת, העיצוב של חבילת ה"אימברי" של פוג'יטקה כלל מגוון צבעים מאופק יותר של כחול כהה וצבעים עשירים אחרים. הייתה לו גם מערכת חיתוך ייחודית ואפקטים של תפירה דינמית, אשר נתנה לו מראה בולט משל עצמו.
עדכונים ווריאציות
ב-2024, ASICS הרחיבה את אוסף ג'ל-NYC עם סדרת Utility במגוון; אופציה קשוחה יותר, שתכונות עמידות ועמידות בפני מים הופכות אותו למדהים בהרפתקאות חוצות. מודל אחר שנקרא Gel-NYC 2055 לקח השראה ממותג נעלי הריצה GT-2050 ו- GT-2060, עיבוד מחדש של היבטים של העקב, שלאדות ולוגואים של sidewall להציע מראה משכנע משל עצמו. מעבר לכך, העיר ניו יורק המשיכה להיות בחירה פופולרית עבור שותפים לשיתוף פעולה. ASICS חברה יפנית כמו נידלס, אשר עיצב נעל שחור וסגול חשאי, נעלי ספורט streetwear תווית ballaholic, צבע dapper אשר היה מצופה זמש ירוק שופע, מותג אופנה ממוקד יוגה emmi, עם הצעה בלעדית של נשים מסוגננות, ו הרחוב בוטיק atmos, אשר צבע טופז הכחול אשר נוצר יחד עם תווית בגדי נשים Lagua Gem. בנוסף, מותג ההנאות האמריקאי יצר קולורוואי בהשראת הטבע, שזכה לכינוי "עולם הנאות", וחברת אופנת הרחוב הניו-יורקית Hidden NY עבדה על נעל נעליים בצבע לבן וירוק אלגנטי, במבטא באפקטים מפוקסלים המתייחסים למקורותיה המקוונים. מותגים אירופיים כמו Sneakmart גם יצרו מהדורות ייחודיות, בעוד משפיע על יופי מבוסס ברלין, דגם, אמן איפור ושגריר המותג שוורצקופף, Kicki Yang Zhang עיצבו שתי מהדורות שונות מאוד, אחת שחורה עם הדגשים כסף מדהימים, האחר תערובת חיננית של לבנים ודגירים. האישיות האופנתית ילידת שאנגחאי הציגה את הנעליים עצמה בקמפיין פרסום בלתי נשכח, אשר ראה אותה מתייעצת עם פעלולן מקצועי שלימד אותה איך ליפול על גבה כראוי תוך שהיא עושה טרמפולינה ומאזנת על חבלים על מנת לקבל את הזריקות הדרושות לעשות צדק השחרור. מעבר לעולם האופנה, סדרות אנימה יפניות פופולריות Bleach ו-Naruto קיבלו עיצובים משלהן, כל אחת עם פרטי חתימה שהתייחסו לדמויות מהתצוגות, מה שהפך אותן למבוקשות ביותר בקרב מעריציהן הנלהבים.
סיפור עוצמתי
בעיצוב ג'ל-ניו יורק, ASICS עשתה משהו שהמותג לא עשה מעולם: עבדה עם חברה אחרת כדי לייצר נעל חדשה לגמרי. אף על פי שהאסתטיקה שלו נגזרת מסדרה של דגמים מוקדמים יותר, יש לג'ל-ניו יורק מראה ייחודי משלו, אשר, כפי שאמר באקה, ממזג "מעט טכנולוגיה חדשה עם מעט עיצוב ישן יותר". התוצאה היא נעל ספורט נוחה המבטאת כשרון מודרני אבל מרגישה כאילו היא קיימת כבר שנים. כמוצר של השותפות המשגשגת של ASICS עם Awake NY, היא מייצגת את הסגנון הנועז של העיר ניו יורק מבלי לאבד את הקצה הספורטיבי של נעלי הריצה הוותיקות, וכל זאת תוך סיפור עוצמתי על תרבות אופנת רחוב ומורשת מותג.