SPORTSHOWROOM

Nike

Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837

זוג אגדי.

Nike Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837
© Nike / Tiffany & Co.

זיווג מפחיד

ב-29 לינואר 2023, הוצגו בפני מבקרי עמוד האינסטגרם של נייקי תמונה מפתה - קופסת נעליים פשוטה עם משחת נעליים לבנה על מכסה. בעוד זו אולי היתה סצנה רגילה לדף המדיה החברתית של נייקי, היה משהו קצת שונה בתמונה הזו. במקום צבע האורנז'י האדום שהיה בשימוש תדיר בקופסאות הנעליים של נייקי, הצבע האדום הזה היה מוכר מאוד - טיפאני בלו. טון פטנט זה הוא הסימן המסחרי של חברת התכשיטים טיפאני ושות 'בניו יורק מתחת לקופסה, אשר נקבע על רקע לבן מסובך, היה גוש שחור של נייקי והמילים "טיפאני ושות" מעל זה נכתב “A Legendary Pair.”, ובכך הוקם שיתוף הפעולה הרשמי הראשון נייקי x טיפאני & שיתוף פעולה.

© Nike / Tiffany & Co.

התמונה הבלתי מסובכת חשפה מעט מאוד מידע מלבד ההכרזה על השותפות. זה לא נתן אינדיקציה של הצללית נייקי אשר ישמש עבור נעלי ספורט, עוזב אוהדים של שני המותגים עם רק מסתורין, ספקולציות והמילים “בקרוב...”. באותו יום, טיפאני ושות' שיתפו את אותה תמונה בפיד הטוויטר שלה, וחברת נייקי אף הוציאה דף שלם מהניו יורק טיימס כדי להציג את המאמץ החדש שלה. מבחינת עניין צובר, הטיזר השיג תוצאות מרשימות, עם יותר מ 6000 ציוצים מחדש בדף הטוויטר של טיפאני ומעל 1.4 מיליון לייקים בדף האינסטגרם שלה. זה היה חייב להיות מודל מבוקש מאוד.

סט מעניין של חפצים

יומיים לאחר מכן, ב-31 בינואר, סיפקו אלה שחיכו בשקיקה למידע נוסף טיזר נוסף - סדרה של ארבע תמונות המתארות פריטים ייחודיים מכסף סטרלינג, חרוטים בלייזר במיתוג שתי החברות. אובייקטים אלה רמזו על היבטים מסוימים של שיתוף הפעולה, כאשר שניים מהם מוקמו על רקע הרקע של טיפאני בלו והאחרים מונחים על משטח לבן עם רקע לבן המזכיר את טיפוסי דמויות נייקי. הראשון עשה שימוש בתפאורה הלבנה, המתארת מברשת נעל בכוס בהירה מתחת למילים "אל תשכח את הלשון". הבדים הכהים שלו רומזים על צבע הנעל מאחר שהם משמשים בדרך כלל לטיפול בחומרים בצבע כהה, בעוד שהמיקוד על הלשון הציע כי ייתכן שיש פרט מעניין בתכונה זו. התמונה השנייה הייתה של קרן נעל על רקע כחול של טיפאני מתחת למילים "עבור גמישות עדינה יותר.", דבר העשוי להעיד על שימוש בחומרים גמישים או בעיצוב עדין. משרד טיפאני ושות' היה צפוי ליצור עיצוב ראוותני, אבל אולי זה היה מציע כי הם היו להתריס ציפיות כאלה.

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

לאחר מכן, התמונות חושפות ביותר מבין ארבע התמונות. כשחזרה עם הרקע הלבן, היא הראתה תחרה כחולה וטיפאני שאורגנה כאילו הייתה שרשרת או צמיד, בדומה מאוד ליצירות בהן חברת התכשיטים משתמשת עבור המוצרים שלהם. באמצע התחרה היה דוברה כסף סטרלינג חרוטה עם לוגו קטן “TCo” לצד “AF1” לטרינג. המיתוג המפורסם של אחת הצלליות האייקוניות ביותר של נייקי אמר למעריצי נעלי ספורט מה שהם צריכים לדעת - זה היה להיות עיצוב של אייר פורס 1. המילים מעל התמונה אמרו את הכל: “שרוכים עד שלמות.” התמונה האחרונה, שהוצבה שוב מול טיפאני בלו, הייתה של תליון לשריקה, מתחתיו המילים "עשינו את השריקה של הפעמונים והצלצולים". פריט רביעי ואחרון זה יכול היה להראות כמחווה למורשת הספורט של AF1, עם המילים מתחת לשריקה שרומזות על העיצוב שהולך להיות משהו מיוחד באמת. ארבע תמונות אלה היו מלוות על ידי ההערה "כאשר הם אמרו "פשוט לעשות את זה," הקשבנו.", תוך הפעלת הסלוגן המפורסם של נייקי.

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

זוג אגדי, אכן

בעוד שארבע התמונות האלו נתנו לאנשים תובנה על כמה היבטים של העיצוב, לא יעבור הרבה זמן עד שהמעריצים של שני המותגים יראו בדיוק איך הוא נראה. למעשה, זה היה מאוחר יותר באותו היום כי טיפאני & ושות' ירד וידאו טיזר לראווה את נעלי הספורט. אף על פי שאורכו שניות ספורות, הוא העניק מבט מלא על הזוג, כמו גם מבט מעמיק יותר על הלשונית של כסף סטרלינג שמעטרת את העקב. זה הסתיים עם הצבע הכחול של טיפאני מילוי המסך והמילים "A Legendary Pair", ביטוי שעכשיו מוכר כסיסמה לשיתוף הפעולה, עם משמעות כפולה שהכירה במעמד המדהים של שני המותגים תוך ציון השאיפות שלהם עבור זוג הנעליים. ההערה פשוט קראה "זוג אגדי, בהחלט.", שהייתה אמורה להיות התגובה של טיפאני לסלוגן המקורי לאורך כל הקמפיין.

הדבר היחיד שטוב יותר מ-2 אגדות, הוא 3

בעקבות הצצה זו, שתי החברות השתתקו לזמן מה, והותירו את המעריצים בציפייה למה שיבוא בהמשך. שלושה שבועות חלפו לפני הטיזר הבא עלה ב -22 בפברואר. כדי לשפר את פרופיל שיתוף הפעולה, כרמלו אנתוני (Carmelo Anthony), שחקן ה-NBA, הוכנס לדירקטוריון. בקליפ, הוא נראה הולך על סט של צילומי טיפאני בטוקסידו מלוטש. כאשר הוא מגיע לצילומים, הוא שואל היכן נמצאים התכשיטים, אך נאמר לו שהתכשיט מונח על רגליו. הוא נראה מעט מבולבל, והמוזיקה בעיטה פנימה כשנגיע לראות את הנעליים על הרגליים של מישהו בפעם הראשונה. ההערה שמלווה את הסרטון אומרת "הדבר היחיד שטוב יותר מ 2 אגדות בשיתוף פעולה, הוא 3.", ממשיך להדגיש את המעמד האגדי של כולם וכל מה שמעורב בשיתוף פעולה זה.

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

טיפאני ושות' גם השתוקקו לנצל את השותפות החדשה הזו, ופרסמו שתי תמונות בעמודי המדיה החברתית שלה. אחד מהם הראה את אנתוני בצילום רחב בחליפה ובנעליים, והשני מקרוב את הנעליים כשהוא מיישר את הלשון. המילה "טיפאני" נראית בבירור בגופן אלגנטי ומסוגנן, הנהון על לוגו של טיפאני ארכיוני, כמו גם הצמיד של טיפאני על פרק כף ידו הימנית. התגובה ליד התמונות עושה שימוש חוזר בסלוגן של שיתוף הפעולה, שאומר, "זוג אגדי, באמת. @carmeloanthony לובשת את הדגם החדש של הנייקי/טיפאני אייר פורס 1837" ואחריו את ההאשטאג #NikexTiffany. הצהרה קצרה זו חשפה גם את שם הנעל - 1837 - אשר נבחרה להנציח את השנה בה טיפאני נוסדה.

מקרא אחר

למרות שזו הייתה התמונה הרשמית הראשונה של מישהו שלבש את הנייקי x טיפאני AF1s, צלמים תפסו תמונות של כוכב כדורסל מפורסם אחר בשבוע קודם לכן. לברון ג'יימס, שנודע בכישוריו על המגרש, אך גם בשל עבודתו עם נייקי, לבש את הדגם החדש באופן רשמי בסוף ינואר. באותה תקופה הוא גם לבש את ג'קט נייק Tiffany & Co. x Nike בהתאמה אישית עם אותו ערכת צבעים שחור וטיפאני כחול, כפי שניתן לראות על נעלי הספורט, מה שהביא הייפ רציני לשותפות.

שיתוף פעולה עם מורשת

הצירוף של חברת תכשיטים מהמובילות בעולם ושל אחד ממותגי הספורט המצליחים ביותר בעולם, היה בוודאות ליצור שיתוף פעולה אייקוני, דבר שטיפאני ושות' אישרה באתר האינטרנט שלה בבריטניה. כאן החברה הציגה מספר תמונות של העיצוב, ותיארה את השותפות עם נייקי כ"איחוד אייקוני בין שני מותגים אמריקאיים אגדיים". בנוסף להנצחת שיתוף הפעולה ביניהם, טיפאני גם רצתה שהנעל תהיה סמל למורשת ולאומנות של המותג. כדי להדגיש זאת הוצבו בחלק שנקרא "עד הפרטים" הטיפול והדיוק שנלקחו כדי ליצור את האלמנטים השיקיים השונים שנראו לאורך הזוג. בעוד ששיטת הקווים היא פיס כסף סטרלינג על העקב, הסמל אולטימטיבי של שיתוף הפעולה הוא הסמל המוכר מיד של נייקי סווש בטיפאני בלו למטה בכל צד. במקום אחר בדף האינטרנט, קופסת המותג ששימשה להעברת נעלי הספורט הופיעה, שוב כיסתה את החזון של שתי החברות באמצעות שימוש בטיפני בלו וסטוש מבחוץ, יחד עם אדום כתום מהמם שמזכיר את צליל האינפרא אדום המפורסם של נייקי עם המילה "טיפאני" מודפסת באלגנטיות מעל החלק העליון בפנים. לצד התמונות המפתיעות הללו, טיפאני ושות' גם הקניטה מהדורות נוספות בשותפות עם נייקי באמצעות באנר גדול, שבו נכתב "היה הראשון לדעת על שיתופי פעולה עתידיים".

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

עיצוב סטרלינג

חלקים דומים הופיעו באתר האינטרנט של טיפאני בארצות הברית, כולל החלק שנקרא "רעיון סטרלינג", שחשף חלק מההשראה מאחורי לוח כסף חרוט בלייזר תחת העקב של נעלי הספורט. הוא מכבד את המומחיות של המותג ביצירת תכשיטי כסף סטרלינג, משהו שהוא יזם בשנות ה-50 של המאה ה-19. הוא כולל גם את המספר 925, אשר, כפי שמסביר האתר, מתייחס לאיכות של חתיכות כסף סטרלינג של החברה. מתכות אלו הן תמיד 92.5% כסף ורק 7.5% מתכות אחרות, ומגיעות לציון האחוזים של הסטנדרט האמריקאי מכסף סטרלינג. אותו סטנדרט גבוה הוחל על אבזרי כסף סטרלינג, אשר צוירו באתר האינטרנט האמריקאי לצד המילים "השארו לקבלת אבזרי כסף סטרלינג בהשראת נייקי / טיפאני, המגיעים 7 במרץ." באותו היום פורסמו במהדורה מוגבלת שני זוגות נעליים, אך אלו שרצו להניח את ידיהם על זוג נעליים נדרשו לרשום את התעניינותם ב-3 במרץ על מנת שיוכלו לקנות אותו.

שלמות נצחית

מצידה, נייקי פרסמה שני דפים נפרדים באפליקציית SNKRS שלה. הראשון היה תיאור הנעל ושיתוף הפעולה לצד מערך של תמונות מזוויות שונות המציגות את האלמנטים השונים של העיצוב. התיאור התחיל, "מניו יורק לעולם, שלמות נצחית נראית טוב בכל מקום - מ-57 ל-125 והלאה." בכך אישרו את מטרות המיזם - ליצור עיצוב נצחי, דבר שהושג באמצעות "נגיעות גבוהות" ו"פרטי מותרות". תכונות כאלה הודגשו עוד יותר בחלק השני של היישום SNKRS כדי להתמקד על חיל האוויר 1 x טיפאני ושות 'נעלי ספורט. הוא הציג מונטאז' של חמש תמונות שהראו היבטים מסוימים של שיתוף הפעולה, מן חתיכת העקב כסף סטרלינג לקופסה טיפאני הכחולה, לפני שסיים עם הצד הקלאסי-על נוף הנעל על רקע טיפאני כחול מתחת למילים "A Legendary Pair."

© Nike / Tiffany & Co.

שיתוף פעולה אגדי לעיר גדולה

שיתוף הפעולה של נייקי עם חברת טיפאני ושות' נתקל בהתרגשות עצומה ברחבי העולם. כפי שציינה נייקי באתר האינטרנט שלה, נעלי הספורט שהיא ייצרה היו ייצוג של "ניו יורק עצמה והגשר בין סגנון הכדורסל לרחוב שהפך את AF-1 לסמל הקרוס-אובר שהוא היום". גם חברת טיפאני ושות' וגם חיל אוויר 1 הוגדרו על ידי קשריהם לעיר, מה שהפך את שיתוף הפעולה של AF1 לשילוב הולם של שני השמות האגדיים. עם מילים כמו “אלגנטיות”, “יוקרה” ו - “תחכום” הקשורים בעיצוב, חיל האוויר 1 x טיפאני & Co. “1837” אולי פשוט להיות הייצוג המושלם של העיר הגדולה הזו.

Read more

ב-SPORTSHOWROOM נעשה שימוש בקובצי cookie. מידע על המדיניות שלנו בנושא קובצי cookie.

המשך

עליך לבחור את מיקום המדינה שלך

אירופה

אמריקה

אסיה-פסיפיק

אפריקה

המזרח התיכון