SPORTSHOWROOM

adidas

Adizero

אוסף עצום של נעלי ריצה הבנויות על חדשנות.

adidas Adizero
© adidas

חגיגה של ספורט

ב-12 בספטמבר 2021 הגיעו למעלה מ-90 ספורטאים ברמה עולמית לקמפוס המטה העולמי של אדידס בהרצוגנאורץ׳ בגרמניה. קבוצה נבחרת זו של רצי אדידס הורכבה לאירוע הפתיחה של אדיזרו: הדרך לשיאים, שהוקם כדי לחגוג את הספורטאים ואת הספורט שלהם באמצעות סדרה של מירוצים למרחקים ארוכים. במהלך התחרות, כל משתתף ילבש נעל ריצה חדשנית של אדידס, אשר קיוו שתעזור לחלקם ליום שובר שיאים. אגנס טירופ וסנברה טפרי שברו שיאי עולם של 10 ק״מ ו-5 ק״מ, בהתאמה, והציגו את כוחן של נעלי הריצה אדיזרו. ההישגים יוצאי הדופן הללו היו תוצאה ארוכת טווח של פרויקט עיצוב שאפתני שהושק 15 שנה קודם לכן במטרה אחת ויחידה: לעצב נעל ריצה שתגדיר מחדש את המהירות לנצח.

© אדידס

פילוסופיית העיצוב אומורי

מקורו של זיכיון Adizero לחזור 2004, כאשר המעצב היפני החדשני טושיאקי Omori התבקש ליצור סוג חדש של נעלי ריצה. לאחר שעבד באדידס כבר חמש שנים, הוא היה בקיא בטכנולוגיית ההנעלה האתלטית של המותג ופיתח מוניטין של הצבת האנטומיה של כף הרגל במרכז פילוסופיית העיצוב שלו. במקום להשתמש באמצעים דיגיטליים כדי ליצור את החזקות לעיצובים שלו, אומורי השתמש בטכניקת "פנים החוצה" שלו, שכללה לקיחת תבניות של רגליים אמיתיות. זה הפיק נעליים שמתאימות כמעט באופן מושלם סביב כף הרגל באופן שהוא כינה "מיקרופיט". בעקבות גישה זו, עבד אומורי עם מדענים ומהנדסים, והרכיב את שילוב החומרים הטוב ביותר בכמויות הנכונות בדיוק כדי לספק ריפוד מעולה במבנה קל משקל. הצוות שלו שיתף פעולה באופן הדוק עם ספורטאים מהשורה הראשונה, ובדק אבות טיפוס במגוון פורמטים שונים של ריצה, ממרווחי הליכונים ועד מרתונים מלאים בתהליך נרחב של מחקר ופיתוח. המטרה הייתה לבנות נעל נוחה, עמידה ומהירה כברק, שתוכל לעבוד באופן סימביוטי עם תנועות כף הרגל של הרץ.

© אדידס

האדיזרו אדיוס

ארבע שנים ומאות אבות טיפוס לאחר מכן, הציג אומורי לאדידס את Adizero Adios - נעל גדושה בתכונות בעלות ביצועים גבוהים. היחידה היחידה היחידה שלו הייתה מלאה בתערובת של קצף EVA יצוק דחיסה וקצף ה-adiPRENE הקנייני של המותג, שהציע ספיגת פגיעות ונוחות מעולה מבלי להוסיף יותר מדי משקל. לצד זה, הוא הכיל את הגרסה האחרונה של מערכת הפיתול של אדידס, אשר ייצבה את כף הרגל האמצעית עם מוט תומך שאפשר גם תנועה עצמאית בכל קצה הנעל למעבר טוב יותר מהעקב לבוהן. בזכות הגומי הרך והגמיש של המשטח החיצוני, הפכה הנעל לגמישה מאוד וקלה לתנועה. לבסוף, על גבי הסוליה הקלה ובולמת הזעזועים הזו הייתה עליון רשת נושם שבנייתו המינימליסטית הבטיחה כי ה- Adizero Adios יהיה מהיר ככל האפשר.

היילה גבריסלאסי

עם נעל ריצה חדשה ומלהיבה ביד, אדידס החליטה שהיא צריכה לעבור את המבחן האולטימטיבי על אחד הספורטאים המוכשרים ביותר של המותג. האיש שבחרו היה הרץ האתיופי המעוטר ביותר היילה גבריסלאסי. כבר רץ 10,000 מטר מוצלח עם מספר מדליות עולמיות ואולימפיות, גבריסלאסי העביר את המיקוד שלו למרתון ולמירוצי כביש אחרים בתחילת שנות האלפיים, ועד 2007, הוא ביסס את עצמו כאחד הטובים בעולם, וקבע שיא עולם חדש של 2:04:26 במרתון ברלין. אז, כשהוא הגיע לאותו אירוע ב-2008, הציפיות היו גבוהות, גם מהמעריצים וגם מהמנהלים של אדידס, שצפו בעצבנות כשהכוכב האתיופי עלה על המסלול ב-Adizero Adios של אומורי.

© אדידס

שבירת מחסומים

גבריסלאסי קיבל רק את זוג נעלי הריצה שלו אדידס אדיזרו אדיוס בלילה שלפני המירוץ. בדרך כלל, מומלץ לספורטאים לא לשנות פרמטרים משמעותיים כל כך קרוב לתחרות חשובה, אבל כאשר הרץ האתיופי ניסה את הצבע הצהוב הבוהק במסדרון המלון, הוא התרשם מיד, וההחלטה התקבלה. למרות כמה עיכובים בריצה עד למירוץ, שכללו דילוג על אולימפיאדת בייג׳ינג בגלל חששות בריאותיים והימנעות מהתכווצויות ברגליים במהלך האימונים, גבריסלאסי הרגיש בטוח בבירור כשהמתין על קו הזינוק. שנה אחרי שנה, הוא התקרב ל 2:04 במרתון, ובזמן שהוא עמד שם בבוקר הקריר והשמשי ההוא בבירה הגרמנית, הוא האמין שזה יכול להיות היום שלו. הוא פנה לצוות הניהול שלו, נתן להם סימן של שניים ושלושה, וכמה רגעים לאחר מכן, הוא יצא לדרך וברח. בתנאים מושלמים, גבריסלאסי רץ במירוץ יוצא דופן, ושם את עצמו עם סיכוי לעבור גם את השיא שלו וגם את מחסום 2:04. כשהתקרב לישורת האחרונה, הייתה לו רק דקה אחת לכסות את 400 המטרים האחרונים בין תור ברנדנבורג לסיום אם הוא רצה להשיג את ההישג המדהים הזה. הוא חצה את הקו בשנייה אחת בלבד, ועמד על 2:03:59 שעות, מה שהפך אותו לאדם הראשון בהיסטוריה שהשלים מרתון בפחות משעתיים וארבע דקות.

זמן לא רשמי

במהלך השנים הבאות המשיך גבריסלאסי לרוץ באדיזרו אדיוס, הגן על תוארו בברלין בשנת 2009 וזכה במרתון דובאי פעמיים נוספות. בינתיים, נעלי הריצה של אדידס שינו את הנוף הספורטיבי, ובפרט השתלטו על מרתון הגברים. בעוד השיא של גבריסלאסי עמד על כמעט שלוש שנים נוספות, השיא העולמי נשבר באופן רשמי שלוש פעמים בין 2011 ל-2014, ובאופן לא רשמי פעם אחת, כאשר הרץ הקנייתי ג׳פרי מוטאי רץ במרתון בוסטון 2011 ב-2:03:02. לרוע מזלו של מוטאי, האירוע לא הוכר על ידי האתלטיקה העולמית כמיקום שיא עולמי בשל רוחות הזנב המועילות והירידה ההדרגתית בגובה במהלך המרוץ, כך שהשיא של גבריסלאסי נשאר במקום למשך מספר חודשים נוספים.

© אדידס

שיא עולם חדש

האדם הראשון ששבר רשמית את השיא של 2008 היה ספורטאי קנייתי אחר בשם פטריק מג׳או מוסיוקי. בזמן שמוטאי נעל את אותה נעל כמו גבריסלאסי, מקאו קבע את שיאו ביורשו, אדיזרו אודיוס 2. במרוץ נגד שיאן האתיופים במרתון ברלין 2011, מקאו היה נחוש להחזיר את השבח לארץ מולדתו לאחר שבן ארצו פול טרגאט החזיק בו בין השנים 2003 ל -2007. למרות שמקאו הרגיש בכושר גרוע לפני המירוץ, הוא התמקם בקצב טוב, התחזק והתחזק לאורך כל הדרך, ולאחר שגבריסלאסי החל לסבול מקשיי נשימה סביב הקילומטר ה -27, הוא התרחק ומעולם לא הביט לאחור, והמשיך לנצח בזמן של 2:03:38.

עיצוב משודרג

בסוף הקריירה של מקאו ב-2018, הוא הקפיד להודות לאדידס על שהעניקה לו כמה מהנעליים הכי עשויות שהוא אי פעם רץ בהן, אחת מהן הייתה האדיזרו אדיוס 2 שלבש כדי לייצר את שיא העולם שלו. זה ייצג שיפור בנעל המקורית, עם תרכובת קצף מגיבה יותר בסוליה התיכונה ושכבות זמש תומכות בחלק העליון. משטח חיצוני חדש של גומי קונטיננטלי הציג את מה שנקרא מערכת Quickstrike, שכללה פיסות גומי קטנות בפלטפורמות TPU המחוברות לבסיס בד. זה סיפק בסיס יציב להפליא שהפיק 20% יותר מתיחה מתחת לרגליים. מערכת הפיתול שודרגה גם כדי לכלול שלוש שכבות, שלצד יצירת יציבות, הגבירו כעת גם את האפקט המניע. הודות לעבודה יוצאת הדופן של מהנדסי ההנעלה של אדידס, כל זה הושג מבלי להגדיל את משקל הנעל אפילו בגרם אחד מעל קודמתה.

© אדידס

Boost מהפכת קצף

השיא של מקאו עמד על תקופה קצרה אף יותר משל גבריסלאסי, ובקושי הצליח להגיע ליותר משנתיים לפני שהובס במרתון ברלין 2013. למרות שנשבר באירוע מוכר, השיא נקבע על ידי רץ אחר שלבש נעל אחרת. וילסון קיפסאנג היה האיש, והנעל הייתה האדיזרו אדיוס בוסט. התוספת של המילה 'Boost' לשם לא הייתה פעולה אקראית שכן פיסת ההנעלה המעודכנת הזו הכילה את ריפוד Boost החדש של אדידס - קצף מהפכני המכיל מטריצה של חלקיקי פוליאוריטן תרמופלסטיים ובועות אוויר זעירות שהפכו את סוליית הביניים לקלה ומגיבה להפליא. זה סיפק לרץ את האנרגיה הדרושה לחזור לשלטון בשלבים המאוחרים יותר של המרתון, תוך שהוא מציע להם את תמיכת הריפוד הנדרשת על פני מרחק כה ארוך. זה היה גם עמיד מאוד ועבד היטב במגוון טמפרטורות, כך שניתן היה להשתמש בו במקומות המירוץ השונים בהרבה שבהם התחרו רצי מרתון.

© אדידס

רץ נחוש

נוסף לתכונות האמינות האחרות של הנעל, כמו מערכת הפיתול ומשטח הגומי היבשתי, הקצף החדש הזה הפך את Adios Boost לכוח שיש להתחשב בו, וקיפסאנג נראה חזק במחצית הראשונה של המירוץ. עם זאת, הוא עבר 35 ק״מ סביב 20 שניות מאחורי הקצב הדרוש כדי לנצח את השיא של מקואה, עם שני קנייתים אחרים לצידו: אליוד קיפצ׳וגה וג׳פרי קיפסנג. לאחר שנפל רק ארבע שניות פחות משיא העולם במרתון פרנקפורט 2011, וילסון קיפסנג היה נחוש בדעתו לא לעשות זאת שוב, ולדבריו, "תקף ב -35 ק״מ, מכיוון שהקצב נעשה קצת איטי מדי". הוא הקדים את בני ארצו בכל קילומטר, וב-40 הוא הקדים בשלוש שניות את שיא העולם. לאחר שחצה את קו הסיום, השתפר ההפרש ל-15 שניות כאשר קיפסנג החזיר את שיא הגברים למרתון לקניה.

עוד נעל שוברת שיאים

המירוץ המדהים של קיפסאנג הדגים את יכולות החזרת האנרגיה של אדידס בוסט, ובמהלך השנים הבאות, נעליים המכילות אותו הפכו לפופולריות מאוד. בשנת 2014, המותג יצר את ה- Adizero Adios Boost 2 הדומה אך מעט משופר, שהיה בעל אותה יחידת סוליה וחלק עליון משופר, שבנוסף להיותו נושם יותר, היה גם עמיד יותר בגלל ציפוי הזמש שלו. לא עבר זמן רב עד ש-Boost 2 החל לשבור שיאים, כאשר מרתון ברלין שוב סיפק את התנאים האידיאליים לזמנים המהירים בעולם. פחות משנה לאחר שקיפסנג קבע את שיא העולם שלו, רץ קנייתי אחר, דניס קימטו, עמד בתור עם השאיפה לשבור אותו. בזוג כתום בהיר של נעלי ריצה Adios Boost 2, קימטו נדחף חזק על ידי עמנואל מוטאי במירוץ מהיר שראה את שני הגברים מתחת לשיא העולם הקודם. עם זאת, היה זה קימטו שניצח והפך לאדם הראשון בהיסטוריה שרץ מרתון בפחות משעתיים ושלוש דקות בזמן של 2:02:57 שעות.

© אדידס

להתריס נגד החום

חודשיים בלבד לאחר מכן, קנייתי אחר בשם פליקס קנדי חיזק את האפקטיביות של ריפוד Boost כשקבע שיא מסלול חדש במרתון הקלאסי הידוע לשמצה באתונה. המסלול ההיסטורי ידוע כאחד הקשים ביותר בעולם בשל השיפוע התלול והתנאים החמים שלו, אך נראה שקנדי התנגד לאתגרים אלה, והתרחק מרוב הרצים האחרים בחלקים הקשים ביותר של המירוץ. רק פעמיים אלוף ריימונד בט היה מסוגל להישאר איתו, דוחף קנדי כל הדרך אל הקילומטר ה -35 לפני ויתור על המאבק לעזוב את קניה בכוחות עצמו. כאשר ה-Adios Boost 2 שלו התריס נגד החום, קנדי חצה את קו הסיום כמעט שתי דקות לפני בט בזמן של 2:10:37.

אתגר מתקרב

2014 הייתה שנה נהדרת נוספת לסדרת אדידס אדיזרו, ונראה היה שעידן הדומיננטיות של אדידס בריצה למרחקים לעולם לא יסתיים. עם זאת, ללא ידיעת כמעט כולם בקהילת הריצה, היריבה הגדולה ביותר של המותג עבדה בחשאי על טכנולוגיה נועזת שעמדה לשנות את הספורט לנצח. למרבה הצער, הוא פותח בתחילה על ידי המהנדסים של אדידס יותר מ -15 שנים קודם לכן, אבל הם נטשו אותו בתחילת הדרך. החידוש פורץ הדרך הזה היה לוחית סיבי הפחמן.

© אדידס

כניסתו של צלחת סיבי פחמן

נעלי ריצה מצופות סיבי פחמן באמת החלו להשפיע על עולם האתלטיקה בשנת 2016, כאשר נייקי בדקה אבות טיפוס שונים במהלך התחרות הרשמית. באולימפיאדת ריו, כל הפודיום למרתון הגברים נשלט על ידי רצים שלבשו נעל ללא שם עם סוליית אמצע מוערמת שנראה כי נתנה להם את היתרון על פני כל האחרים במרוץ. התברר שלאב הטיפוס המסתורי הזה היה לוח סיבי פחמן נוקשה שהוגדר בין שני טריזים עבים של קצף ZoomX מגיב במיוחד, שני האלמנטים משתלבים כדי ליצור את הנעל החזקה ביותר שנראתה אי פעם. בזמנו, לאדידס פשוט לא הייתה תשובה, ובעזרת אליוד קיפצ׳וגה הגדול, נייקי גזלה את מעמדה של החברה הגרמנית כבעלת המוצר המהיר ביותר בשוק.

נאבקים לעמוד בקצב

בעקבות אולימפיאדת ריו, אדידס עשתה כל שביכולתה כדי לאתגר את העיצוב המשתנה של נייקי, ויצרה קצף בוסט לייט - שכפי ששמו מרמז, היה קל בהרבה מחומר הריפוד המקורי - והוסיפה אותו לרץ המרתון האחרון, אדיזרו Sub2. עדכון קל משקל זה ל-Adios Boost הומצא כמתחרה ישיר ל-Vaporfly של נייקי, אשר החברה האמריקאית חשפה שישמש בניסיון לשבור את מחסום המרתון בן השעתיים בפעם הראשונה בהיסטוריה ב-2017. נייקי נכשלה באותה שנה, אבל בספטמבר, למותגים הייתה הזדמנות לשים את הנעליים הטובות ביותר שלהם זה מול זה במרתון ברלין. כשהוא לובש את זבוב האדים שלו, אליוד קיפצ׳וגה התייצב ליד וילסון קיפסנג ב- Adizero Sub2, האחרון ניבא בביטחון ניצחון בזמן שיא העולם, הראשון בטוח יותר. עם תנאים שלא תרמו למירוץ מהיר, הרצים התקשו לקבוע את הקצב הדרוש כדי לעבור מתחת לשעתיים, אבל בכל זאת היו מהירים, ובמחצית הדרך, שיא העולם נשאר תחת איום. בשלב זה, גם ספורטאי אדידס וגם ספורטאי נייקי נראו חזקים, ללא שום דבר שיכול להפריד בין אדיזרו לבין Vaporfly. עם זאת, קיפסאנג החל להשיל את הקבוצה המובילה לאחר 30 ק״מ, וקיפצ׳וגה ברח למרחק. זה לא היה כל רע עבור אדידס אם כי, כמו עוד אחד הספורטאים של המותג נשאר עם Kipchoge. במרתון הבכורה שלו, ייצג גויה אדולה את האדיזרו Sub2 עם ביצועים חזקים שראו אותו מתמודד על ההובלה עם המתחרה הקנייתית שלו בעשרת הקילומטרים הבאים. בסופו של דבר, ניסיונו של קיפצ׳וגה הוכח כחיוני, והוא הקדים את אדולה ב-14 שניות בלבד, שזמנו היה המהיר ביותר אי פעם על ידי שחקן בכורה עד לאותה נקודה.

© אדידס

הודאה בתבוסה

למרות הריצה האמיצה של אדולה, נייקי הראתה כי נעלי הריצה מצופות סיבי הפחמן שלה יהיו קשות לנצח, ובשנת 2018 המשיכה הדומיננטיות של המותג. נואשת להוכיח את יכולותיה של סדרת Adizero שלה ולהגביר את הקצף, אדידס המשיכה להיכנס לספורטאים שלה למרוצים עם דגם Sub2, אך ככל שהתאמצו, נראה כי לקיפצ׳וגה ולVaporfly תמיד היה יותר מדי עבורם. בטוקיו, קיפסאנג ירד מהקצב מוקדם, והותיר את עמוס קיפרוטו כספורטאי אדידס במקום השלישי. הוא סיים מאחורי שני רצים בנעלי נייקי: דיקסון צ׳ומבה והאצן היפני יוטה שיטרה, שהפיקו עשרה קילומטרים סופיים כמעט מדהימים כדי להשיג חמש עמדות וקבעו שיאים לאומיים ואסיאתיים חדשים, ובכך הפגינו את הגמר המהיר שהתאפשר על ידי Vaporfly. קיפסנג חזר לברלין בספטמבר אותה שנה, נחוש שוב להביס את קיפצ׳וגה בזמן שיא עולמי. עמוס קיפרוטו היה שם גם, עכשיו לובש את Adizero Adios 3 ולא Sub2, אשר Kipsang נשאר. ספורטאי אדידס נותרו מסוחררים לאחר חמישה קילומטרים בלבד כשקיפצ׳וגה התפרץ באחת מהופעות המרתון הגדולות בהיסטוריה. בסוף המירוץ, הוא הקדים את קיפרוטו בחמש דקות, שהגיע למקום השני, וקיפסנג פיגר ב-25 שניות נוספות אחרי חברו לאדידס במקום השלישי. הזמן המנצח היה שיא עולמי חדש, שהוכיח אחת ולתמיד שעל רגליהם של הספורטאים המובחרים ביותר לא ניתן לנצח את טכנולוגיית סיבי הפחמן. אדידס לבסוף ויתרה והשיקה פרויקט ליצור נעליים מסיבי פחמן משלה.

© אדידס

סיבי פחמן הראשון Adizero

לאחר הצלחתו עם Adizero Adios המקורי, Omori היה האיש שנבחר לקחת את המותג אל העתיד שוב. הוא עיצב את Adizero Pro; נעל עמוסה בתכונות היי-טק, כולל קצף Boost בעקב ומשטח חיצוני מגומי קונטיננטלי עם אלמנטים של Quickstrike. זו הייתה נעל הריצה הראשונה של אדידס שהכילה את קצף Lightstrike החדשני של המותג, שפותח בשנת 2018 והיה לכאורה קל משקל ויציב, כמו גם בעל החזר אנרגיה גבוה. לנעל הייתה גם לוחית פחמן חדשה של Carbitex שנקבעה בין ריפוד Lightstrike ל-sockliner, בעוד שהחלק העליון של Celermesh שלה היה חידוש נוסף, בהיותה הרשת הדקה ביותר אי פעם של המותג לתחושה קלה ונעילה נהדרת.

© אדידס

הצלחה מוגבלת

הוא חשב כי שילוב זה של תכונות מתקדמות ישפר את יעילות הריצה של Pro Adizero עד כדי כך שהוא יכול להתחרות עם Vaporfly נייקי. עם זאת, זה לא היה המקרה, ולמרות כמה תוצאות חיוביות, כולל במרתון ניו יורק 2019, שם מרי קייטני ואלברט קוריר לקחו מדליות כסף במרוץ הנשים והגברים, בהתאמה, זה עדיין נאבק כדי להשיג ניצחון על Vaporfly, אשר ג 'פרי Kamworor היה לובש לסיים לפני Korir. ה- Pro אפילו הפסיד לדגמי אדידס אחרים, כאשר הזוכה במירוץ הנשים, ג׳ויסילין ג׳פקוסגיי, לבשה את טאקומי סן 5 - נעל ריצה נוספת בסדרת אדיזרו הרחבה יותר. היה ברור שפלטת סיבי הפחמן של אדידס זקוקה לעידון מסוים, ולכן המותג נקט בגישה אחרת לטכנולוגיה המהפכנית.

חידושים חדשים

הנעל שהביאה לבסוף את אדידס לפסגת ריצת המרתון העולמית הייתה Adizero Adios Pro. זה לקח יותר מחמישים צוות במשך שנתיים כדי לייצר, אבל התוצאה היתה שווה את המאמץ. Adios Pro, שהוכרז ביוני 2020, פותח בשיתוף עם הרצים המהירים ביותר של המותג למרחקים, כמו פרס ג׳פצ׳ירצ׳יר ורונקס קיפרוטו, שהמשוב שלהם שימש את מדעני הספורט של המותג, מהנדסי הנעלה ומעצבים מומחים כדי לייעל את כל מה שקשור לנעל, ממשקלה ועד לגיאומטריית העיצוב והחזרת האנרגיה. זה הוביל לחידוש ייחודי המכונה EnergyRods שיכול סוף סוף להתחרות בצלחת סיבי פחמן בצורת כף של נייקי. הוא כלל מוטות מעובים של 5-6 מ״מ, אשר שיקפו את צורת עצמות המסרק ובכך עבדו עם האנטומיה הטבעית של הגוף כדי להפחית את אובדן האנרגיה ולשפר את אפקט ההנעה המיוצר על ידי כף הרגל. העיצוב יצר גם גמישות ונוקשות דינמית, שהפעילה את שרירי הרגליים הגדולים יותר ויצרה כוח מרבי בכל שלב. בינתיים, צלחת סיבי פחמן הונחה בעקב כדי לייצב את הקרסול ולתמוך ברצים בשלבים האחרונים של המירוץ, כאשר עייפות עלולה להוביל אותם להכות בחלק האחורי של כף הרגל ולא את הבוהן או אמצע כף הרגל. סביב מוטות ההקשחה הללו היה קצף משופר בשם Lightstrike Pro, שהמותג תיאר כ״תרכובת הקצף המגיבה ביותר שלה עדיין שאוגרת ומחזירה אנרגיה ". הוא יוצר על ידי החברה הסינית Shincell, אשר יישמה נוסחה חדשה של אלסטומר פוליאסטר תרמופלסטי כדי להפוך את הקצף עמיד ומהיר לפרוץ. Lightstrike Pro היה גם סופג מאוד, וזה מה שאפשר Pro Adios להחזיר כל כך הרבה אנרגיה לרץ, עוזר השרירים שלהם להתאושש מהר יותר בין הגזעים. חלק עליון של Celermesh השלים את החבילה, והבטיח שהיא תישאר קלה ונושמת. התוצאה הכוללת הייתה מה שהבלוג של אדידס כינה "שטוח ריצה עליון" שביסס "חיבור אינטואיטיבי לספורטאי" ואשר התאים את עצמו ל״מחזור ההליכה "של כל רץ בודד כדי "לספק את דפוס הריצה היעיל והאופטימלי ביותר."

© אדידס

שנה פורצת דרך

לאחר שחרורו של Adizero Adios Pro, אדידס החלה לאתגר את נייקי פעם נוספת עם סדרה של הופעות הצהרה בשנת 2020. פרס ג׳פצ׳ירצ׳יר נעל את הנעל כדי לנצח בחצי מרתון בשני טורנירי אתלטיקה עולמיים, וקבע שיא עולם חדש לנשים בלבד בשתי הפעמים, בעוד קיביוט קנדי שבר את שיא חצי המרתון לגברים ב -29 שניות בוולנסיה עם צבע צהוב תוסס על רגליו. אותו עיצוב נלבש על ידי הזוכה במרתון המלא של הגברים והנשים, כאשר אוונס צ׳בט וג׳פצ׳ירצ׳יר קבעו שניהם את הזמנים המהירים ביותר שנרשמו אי פעם.  

© אדידס

הרחבת טווח Adizero

קו Adizero המשיך את הצלחתו גם בשנת 2021, וכדי לכבד את המרץ המחודש שלו, אדידס ארגנה את אירוע הבכורה Adizero: Road to Records. זה איפשר למותג להציג את נעלי הריצה החדשניות ביותר של Adizero, כולל Adios Pro ו-Takumi Sen, שעברו מכוח לחוזק. במהלך שנה חסרת תקדים עבור החברה, נעלי Adizero היו אחראיות לשבעה שיאי עולם חדשים ו-54% מהניצחונות ב-50 מירוצי הכביש העולמיים המובילים, בין השאר הודות ל-Adios Pro 2. נחשף ביוני של אותה שנה, ה-Pro 2 היה אמור להיות "בנוי למהירות על הכביש ועל המסילה", עם בנייה קלה יותר מקודמו שהגיעה מ״סוליית הביניים המהונדסת מחדש" שלו. עשוי מפוליאסטר ממוחזר חלקית, תכונה זו הייתה קלת משקל להפליא, כמו גם החלק העליון של Celermesh 2.0 והעקב המחודש, שסיפקו נעילה משמעותית ששללה כל החלקה של כף הרגל. קצף Lightstrike Pro נשאר לצד הסימן המסחרי Energyrods, שהיו כעת נראים חלקית לאורך החלק התחתון של הנעל, ומשטח הגומי של קונטיננטל, כך של- Pro 2 היו אותן יכולות ביצועים גבוהים כמו הדגם המקורי. יחד עם נעל הריצה העילית הזו, אדידס פרסמה דגמים מעודכנים אחרים במגוון Adizero, כולל בוסטון 10, שתוכננה בטכנולוגיה דומה לסדרת Adios Pro אך עם מבנה עמיד יותר המותאם לאימונים יומיומיים, וה- Adizero Prime X, שערימת סוליית האמצע המרשימה שלו הייתה כה גבוהה עד שלא הותרה על פי תקנות חדשות שהציגה האתלטיקה העולמית בשנת 2020. הדגם האחרון נוצר כדי "להגביר את תכונות המפתח" של Adios Pro 2, עם להבים מושרשים באנרגיה ובפחמן, מה שהופך אותו לבלתי חוקי כפליים במירוצים רשמיים תוך כדי חקירה נועזת של גבולות טכנולוגיית נעלי הריצה.

ההצלחה של Adios Pro 2

Adizero Adios Pro 2 זכה להצלחה רבה יותר, כשהוא נושא את השם Adizero בחוזקה לתוך 2022. הרצה האתיופית טמיראט טולה קבעה שיא אליפות חדש למרתון באליפות העולם באתלטיקה ביוג׳ין, אורגון, ג׳פצ׳ירצ׳יר לקחה את המקום הראשון במרתון בוסטון קרוב וטיגסט אספה רץ את מרתון הנשים השלישי המהיר ביותר אי פעם כדי להשיג ניצחון במרתון ברלין. הריצה של אספה הייתה מרשימה במיוחד; היא לקחה 18 דקות מסיביות מהשיא האישי שלה ושברה את שיא האליפות בכמעט שלוש דקות במה שהתברר כסימן לדברים שיבואו מהרץ האתיופי.

© אדידס

EnergyRods 2.0

ביוני, אדידס הוציאה את Adizero Adios Pro 3, והפעם עשתה שינוי משמעותי יותר ביחידה היחידה. בעוד שקצף Lightstrike Pro הופיע באותן שתי שכבות מחזירות אנרגיה כמו קודם, הסורגים המועשרים בפחמן שבפנים שודרגו ל- EnergyRods 2.0, שהתמזגו יחד ל״מבנה יחיד לנוקשות הרמונית ". לא הייתה עוד צלחת נפרדת בעקב; עכשיו המוטות עקבו אחר עצמות המסרק דרך החלק הקדמי של כף הרגל לפני שהתפתלו סביב הגב בחתיכה אחת רציפה. נוסף על כך, החלק העליון היה קל עוד יותר מבעבר, ומשטח הגומי הקונטיננטלי האגרפי והמהימן נשאר מתחת לרגליים.

© אדידס

שנת האדיזרו

העיצוב המשופר הזה עזר לספורטאי אדידס להגיע לתוצאות טובות עוד יותר במחצית השנייה של 2022, מה שהוביל את המותג להכריז עליו כ״שנת האדיזירו". עם Adios Pro 3, הספורטאים הקנייתים עמוס קיפרוטו ובנסון קיפרוטו לקחו את התארים רק שבוע אחד זה מזה במרתונים של לונדון ושיקגו, בהתאמה. בן ארצו, אוונס צ׳בט, ניצח במרתון בוסטון בניו יורק והפך לאדם הראשון שזכה במקום הראשון בשני האירועים באותה שנה מאז 2013. לאחר המירוץ, שבו הוא כמעט נפגע על ידי הרכב המוביל כפי שהגיב לספורטאי אחר מתמוטט בחום, אמר צ׳בט כי Adizero עזר לו להשיג את המטרות שלו לשנה, וקבע כי "שום דבר לא בלתי אפשרי" כאשר ריצה בנעל. בסך הכל, ספורטאים שלבשו צלליות אדיזרו זכו בשמונה אליפויות עולם, שברו שני שיאי עולם וזכו ב-50% מכל מגמות המרתון העולמי בשנת 2022, מה שהפך אותה לשנה יוצאת דופן עבור המותג.

© אדידס

דמוקרטיזציה של הריצה

בסוף שנת 2022, אדידס בחרה לכבד את ההצלחה של קו Adizero על ידי לקיחת חלק מהטכנולוגיות בעלות הביצועים הגבוהים שלה והכנסתן למאמן משתלם שהיה לו משיכה רחבה יותר מחוץ לקהילת הריצה המובחרת. פשוט בשם Adizero SL, הוא כלל את Lightstrike Pro בקדמת כף הרגל ואת Lightstrike EVA דרך סוליית האמצע, עם רשת מהונדסת עליונה וריפוד נוסף על פני הלשון. בנוסף להפקת המודל התומך הזה לרצים יומיומיים, השיק המותג את פרויקט PB: אוסף של תוכן בלעדי הזמין באפליקציית אדידס פועלת שמטרתו להדריך אנשים לקראת שיאם האישי. בהקמת יוזמות כמו זו, אדידס קיוותה "להפוך את הריצה לדמוקרטית" על ידי מתן גישה לכל אחד לכלים פורצי הדרך המשמשים את הספורטאים המובילים.

© אדידס

נעל המרוצים הקלה ביותר אי פעם

בשנת 2023, הדברים רק השתפרו עבור ה- Adizero, ובספטמבר הורחב הטווח פעם נוספת עם הנעל המהירה ביותר שלה עד כה, ה- Adios Pro Evo 1. דגם חדש זה, שתואר על ידי המותג כ״נעל המירוץ הקלה ביותר אי פעם עם חדשנות", היה קל במיוחד במשקל 138 גרם בלבד, מה שהפך אותו לקל יותר ב-40% מנעל הסופר אדידס הקרובה ביותר. בהשראת Adios Pro 3 ועם משוב מצוות עצום של ספורטאים איכותיים, מהנדסי המותג המומחים פירקו כל רכיב ורכיב בנעל כדי לראות היכן ניתן לשפר את המהירות והחזרת האנרגיה. בדיקות מעבדה אינטנסיביות יצרו "נדנדה קדמית ראשונה מסוגה" ש״הונחה על 60% מאורך הנעל", העיצוב האגרסיבי המעודד מומנטום קדימה, הגברת הכלכלה של התנועה והנעת הרץ מצעד אחד למשנהו. "תהליך דפוס ללא דחיסה" חדש שימש ליצירת המהדורה האחרונה של קצף Lightstrike Pro, שהיה קל יותר וגם מחזיר אנרגיה יותר מבעבר. למעשה, כמעט כל מה שקשור לנעל עבר אופטימיזציה לתחושה קלה, כולל משטח הגומי הנוזלי, שהפיל את המשקל בכ-70 גרם, וחלק עליון הרשת הדק רקיק. אפילו הגרב הוסר כדי להבטיח שה- Adios Pro Evo 1 יהיה קל ככל האפשר, בעוד שהאסתטיקה שלו שיקפה זאת עם שימוש בחומרים שקופה. בין הספורטאים הרבים שסיפקו נתונים לעיצוב היה טיגסט אספה, שהצהיר כי זה "לא דומה לשום דבר שהרגשתי לפני כן". האתלטית האתיופית כבר השיגה הרבה בנעלי אדידס, אבל ה-Adizero Adios Pro Evo 1 עמד לתמוך בה במהלך אחת מהופעות המרתון הגדולות בהיסטוריה. 

© אדידס

מרתון מדהים

לאחר שקבעה מסלול חדש ושיאים לאומיים במרתון ברלין בשנת 2022, ועם נעל הסופר האחרונה של אדידס על רגליה, אספה הגיעה לאירוע 2023 במצב רוח בטוח. לאחר פציעות לאורך רוב הקריירה שלה, לא היו לה הזדמנויות רבות להפגין את כושר הריצה מרחוק שלה מחוץ לניצחון שלה ב-2022, אבל ב-24 בספטמבר 2023, היא ניצלה את ההזדמנות בשתי הידיים, ויצאה במהירות מההתחלה. לעתים קרובות, כאשר ההתחלה כל כך מהירה, השלבים האחרונים נוטים לראות ספורטאים מאטים, אבל עבור אספה, הדברים רק נעשו מהירים יותר ככל שהמרוץ התקדם. היא רשמה פיצול שלילי של כמעט דקה בין המחצית הראשונה לשנייה, ועד הסוף, היא רצה כמעט באותו קצב כמו הזוכה של אירוע הגברים, אליוד קיפצ׳וגה, נע מן הקילומטר ה -40 אל קו הסיום רק ארבע שניות איטי יותר מאשר הקנייתי האגדי. הריצה המדהימה שלה שזכתה במדליית זהב הושלמה כמעט שש דקות מהר יותר מהאישה במקום השני, והזמן של אספה של 2:11:53 ייצג את הפעם הראשונה שרצת מרתון ירדה מתחת ל -2:14, 2:13 ו -2:12. זו גם הייתה הפעם הראשונה ששיא העולם לנשים נשבר על ידי נעל שאינה נייקי מאז 2001, בעוד שספורטאית אדידס האחרונה ששברה אותו הייתה גרטה ווייץ בשנת 1983.

© אדידס

לנצח את התחרות

בשנת 2024, הרשומות המשיכו להגיע עבור ה- Adizero Adios Pro Evo 1 הקל במיוחד. במרתון טוקיו במרץ, קבע בנסון קיפרוטו שיא מסלול חדש של 2:02:16 בגרסה מעודכנת של Pro Evo 1 שהייתה בעלת סוליה חיצונית יותר מהדגם המקורי. חודש לאחר מכן, במהלך מרתון לונדון, אדידס הוכיחה כי טווח Adizero היה יותר מאשר משחק עבור Vaporfly של נייקי ו Alphafly כמו הזוכים של מירוצי גברים ונשים לבש את Adios Pro Evo 1 v2. שני הרצים הקנייתים, אלכסנדר מוטיסו מוניאו, ניצחו בזמן חזק של 2:04:01, בעוד פרס ג׳פצ׳ירצ׳יר לקח זהב עם שיא העולם היחיד לנשים של 2:16:16. האצן הבריטי אמיל קיירס טען כי במקום השלישי במירוץ הגברים לובש את Pro Evo 1 בצורתו המקורית, בעוד אדידס שלטה בפודיום הנשים, טיגסט אספה מגיע רק שבע שניות מאחורי Jepchirchir באותה נעל, ורק שנייה אחת לפני ג׳ויסילין ג׳פקוסגיי, שבחרה ללבוש את Adios Pro 3. באופן מכריע, הרצים במקום הרביעי והחמישי לבשו את Vaporfly 2 ואת Alphafly 3, בהתאמה, ובכך הראו כי נייקי כבר לא הייתה לבדה בחלק העליון של ריצת המרחק.

© אדידס

עימות אולימפי

רק כמה חודשים לאחר מכן, שני מותגי ההנעלה של פאוורהאוס יזכו להזדמנות להתחרות זה בזה על הבמה הגדולה מכולן באולימפיאדת פריז. המרתון התקיים ביום האחרון של התחרות, מרתון הגברים ומרתון הנשים היו אירועים צפויים מאוד. בראשון, אליוד קיפצ׳וגה הגדול חיפש להגן על תוארו נגד ספורטאי אדידס בצורה כמו בנסון קיפרוטו, ואילו האחרון יראה עימות בין מחזיק שיא העולם החדש, טיגסט אספה, לזוכה במרתונים של לונדון ושיקגו 2023, סיפאן חסן. זה היה Adizero Adios Pro Evo 1 נגד האלפבית, כאשר שתי הנעליים הועמדו למבחן במסלול מרתון אולימפי מאתגר שכלל מאות מטרים של עלייה וירידה.

© אדידס

אלוף בלתי צפוי

באירוע הגברים, קטע קשה במיוחד החל בסביבות הקילומטר ה -27 והמשיך בשיפוע של 16% במשך כקילומטר, אבל זה היה כאן כי הזוכה במירוץ בסופו של דבר נסוג. עם זאת, זה לא היה קיפצ׳וגה או קיפרוטו שהסתער במעלה המדרון באותו יום; זה היה רץ המילואים האתיופי טמירת טולה, שהתחרה רק בעקבות פציעה של ארצו, סיסיי למה. כשטולה הקדים את הקבוצה המובילה במרוץ Adios Pro Evo 1 הלבן שלו עם לוגו שלושת הפסים השחור העבה בצד, קיפצ׳וגה נשר מהמרוץ לחלוטין, וקיפרוטו נפל לאחור כדי לסיים יותר מחצי דקה מאחור במקום השלישי. הרץ הבלגי באשיר עאבדי הגיע למקום השני בנעל נוספת מצופה פחמן, Asics Metaspeed Edge Paris, אבל אפילו הוא לא היה יריב לטולה, שקבעה שיא אולימפי חדש עם זמן של 2:06:26.

© אדידס

הפגנה דרמטית של מהירות

בעוד מרוץ הגברים זכה בהפרש ברור, מרוץ הנשים לא יכול היה להיות קרוב יותר. בשדה חזק שכלל שלוש פעמים אלוף העולם במרתון הלן אובירי ופרס Jepchirchir, חבילת ההובלה הכילה כמה רצים לאורך רוב המירוץ, עם חסן מסתובב מאחור במשך רוב המרחק. אבל בקילומטר האחרון נשארו רק אובירי, חסן ואספה. זה הסתכם בספרינט סיום, בעוד Obiri לא נשאר דבר לסוף תחרותי כזה, חסן ו Assefa נתן את הכל מגיע לתוך מאה מטרים האחרונים, כמעט התנגשות בתהליך. בסופו של דבר, חסן והאלפפליי שלה ניצחו את אספה ואת האדיזרו אדיוס פרו אבו 1 בשלוש שניות בלבד, אך שתי הנשים סיימו לפני השיא האולימפי הקודם בהדגמה דרמטית של המהירות שנוצרה על ידי נעלי ריצה מסיבי פחמן.

© אדידס

יריבות עזה ושיא נוסף

הדרמה הבלתי נשכחת הזו הייתה תוצאה של התחרות העזה שהתפתחה בעולם הריצה למרחקים בעשור הקודם, כאשר נייקי קבעה את הסטנדרט כבר בשלב מוקדם, אך עד מהרה נתפסה והותאמה על ידי אדידס הודות לחדשנות של סדרת Adizero. לאחר האולימפיאדה, היריבות המשיכה, ולא עבר זמן רב עד ששיא נוסף נשבר על ידי ספורטאי אדידס. הרץ האתיופי יומיף קג׳לצ׳ה היה האיש שעשה את זה, והשלים את חצי המרתון של ולנסיה רק שנייה אחת לפני הזמן של יעקב קיפלימו ב-2021.

החידושים האחרונים

בסוף 2024, קו Adizero התפתח שוב עם ההכרזה על Adios Pro 4 ועל Evo SL. ה-Pro 4 היה דגם נוסף שתוכנן לספורטאים ברמה הגבוהה ביותר כדי לשבור שיאים והציג מספר עדכונים לעומת הגרסה הקודמת. כמו ה- Pro Evo 1, היה לו נדנדה קדמית ארוכה שעודדה הנעה קדימה, וסוליית האמצע שלו הייתה עמוסה בקצף Lightstrike Pro. החלק העליון החדשני שלו כלל "רשת ארוגה למתיחה חד כיוונית... בשילוב עם רצועות נעילה פנימיות לתחושה נוחה ובטוחה בעת ריצה במהירות גבוהה." רצים יכולים גם ליהנות מנעילה משופרת באמצעות מערכת השרוך המעודכנת ומשיכה טובה יותר המסופקת על ידי דפוסי האחיזה הממופים בקפידה של המשטח החיצוני של Lighttraxion. בעוד ה- Pro 4 שימש לרצים מקצועיים, ה- Adizero Evo SL נעשה עבור קהל רחב יותר, עם קצף Lightstrike Pro בסוליה האמצעית ורשת מהונדסת נושמת בחלק העליון. זיווג זה הפך אותו לקל ביותר מבין כל נעלי האימון של המותג והציע אפשרות משתלמת יותר לרצים מזדמנים.

© אדידס

שינוי הנוף הספורטיבי

עולם הריצה השתנה לנצח כאשר היילה גבריסלאסי חצה את קו הסיום במרתון ברלין 2008. לא רק שהוא שבר מחסום באותו יום, אלא שגם הנעלה שלו פרצה, ויזמה תקופה של שליטה שנעצרה רק על ידי הצגת טכנולוגיה מהפכנית. לאחר מספר שנים בצל לוחית סיבי הפחמן, אדידס יצאה מנצחת שוב הודות לתהליך פיתוח חדשני שתפעל את הטכנולוגיה החדשנית הזו בדרכים ייחודיות וממציאות. התוצאה הייתה עידן חסר תקדים של הצלחה בנעלי הריצה של המותג אדיזרו, במהלכו התחרות עם מותגים מתחרים הובילה את כולם להישגים שוברי שיאים. בין אם זה Adios Pro, בוסטון,טאקומי סןאו Adios Pro Evo, התוצאה תמיד הייתה זהה: הופעות מדהימות של ספורטאים מצטיינים בנעליים פורצות דרך.

Read more

ב-SPORTSHOWROOM נעשה שימוש בקובצי cookie. מידע על המדיניות שלנו בנושא קובצי cookie.

המשך

עליך לבחור את מיקום המדינה שלך

אירופה

אמריקה

אסיה-פסיפיק

אפריקה

המזרח התיכון