SPORTSHOWROOM

Nike

TN98 x A-COLD-WALL*

עדכון נצחי של נעלי ספורט Tuned Air האגדיות.

Nike TN98 x A-COLD-WALL*
© Nike / A-COLD-WALL*

שותפות צומחת

מותג האופנה האוונגרדי של סמואל רוס, A-COLD-WALL*, החל לעבוד עם נייקי בשנת 2017. שיתוף הפעולה הראשון שלהם היה עבודה מחדש של אחת מנעלי הספורט האיקוניות ביותר של המותג - Air Force 1 - והם עברו במהרה Zoom Vomero 5 ב 2018. בכל פעם, הם שינו את המראה של המקור עם תכונות לא מתואמות, חומרים מעודכנים ופרטי מיתוג עדינים. אחרי זה, עברו עוד חמש שנים עד שהשותפות היצירתית הייתה מספקת את הנעל הבאה שלה, אבל זה היה שווה את ההמתנה כשבחרו טיטאן אחר של הקטלוג האחורי הנרחב של נייקי - Air Max Plus.

© Nike / A-COLD-WALL*

הצצה מוקדמת

הצצה מוקדמת על נעלי הספורט הוצגה על ידי סמואל רוס בעצמו בעמוד האינסטגרם של design.by.samuelross כאשר, ב-19 ביוני 2023, הוא פרסם שש תמונות עם תמונות שלו מחזיק את גרסת House Blue של House Blue שלTN98 x A-COLD-WALL*. הדימויים בין טיזרים בולטים כמו תקריב של המדרסים, עם המיתוג הלבן המורכב שלהם והמילה "דיוק" שנכתבה על המצח, תמונה של הצבעוניות הלבנה על שולחן ליד כמה קופסאות נעליים, עוד של רוס עם גרסה זו ביד, ולבסוף נוף של הבית הכחול על רגליו בזמן שהוא חצה את הכביש. מצילומים אלה כבר היה ברור מה רוב שיתוף הפעולה יהיה מורכב, אבל רבים הפרטים העדינים שלה היו עדיין להתגלות.

הטיזר הראשון של ACW*

A-COLD-WALL* עצמו לא התחיל לפרסם על TN98 עד ה -4 בספטמבר של אותה שנה, כאשר טיזר תמונה אחת שוחרר. היא הראתה אדם יושב על הרצפה בחדר חשוך עם רגליים מתוחות לפניהם. הם התכופפו קדימה כדי לגעת בנעליים שלהם, אשר תחתוניהם עמדו מול המצלמה, אבל התאורה הנמוכה הקשתה לראות איזה מודל של נעלי ספורט הם לבשו. היה, עם זאת, סימן אחד מהאגדות - הלוגו המשושה TN הבלתי נשכח. הוא היה ממוקם במרכז outsole של הנעל, הצבע הצהוב שלו וטקסט Tn היה ברור, ולא השאיר ספק לגבי מה הבסיס לשיתוף הפעולה יהיה. מעבר לכך, היא הותירה הרבה לדמיון כשמיתוג כפול איגף את התמונה וההערה פשוט עודדה אנשים להירשם לאתר של חברת האופנה לעדכונים.

© Nike / A-COLD-WALL*

"הכל אפשרי"

במקביל, סמואל רוס נקט בגישה פחות מינימלית בדף האינסטגרם שלו, פרסם סדרת תמונות המתעדות את כל נעלי הספורט בשיתוף הפעולה של נייקי x ACW*, כולל שלוש הצבעוניות הצפויות של AM Plus. כל תמונה הייתה פרופיל צדדי מסודר עם קוד המוצר של הנעל בכתב קטן בצד ימין ומספר השנה ורבע השחרור שלה בצד שמאל. ההערה נתנה תובנה על רגשותיו של רוס לגבי עבודתו עם מותג הנעליים, וקבעה כי "כדי להתבגר, ללמוד ולפתח שותפות מקצועית עד 2023 היה כבוד. הכל אפשרי." מסר מסכם זה הראה את האופטימיות שלו ואת ההעצמה שהוא מכוון להעביר דרך הנעל.

© Nike / A-COLD-WALL*

שותף יצירתי שלישי מצטרף

מאז, מייסדה של A-COLD-WALL* שיקף את דפוס הפרסומים של המותג, לאחר מכן שחרר תמונות ב-7 בספטמבר. ביום זה העלו שניהם שלוש תמונות של קומפוזיציה שנוצרה על ידי הצלם גבריאל מוזס, שהוזכר לאורך כל הקמפיין לצורך עבודתו לצלם ולביים את הפרויקט. כאן, הפוסט הציג תקריבים מעבודותיו, שהושפעו מסגנון הרנסאנס מהמאה ה-17, המתארים קבוצה של דגמים שלבשו את ה-Air Max Plus כשהם עפו מבעד לעננים. התמונה המלאה הופיעה בדף האינסטגרם של משה באותו יום, יחד עם ההערה "מישהו אמר איירפקס ואני לקחתי את זה ללב." בינתיים, A-COLD-WALL* קרא לו "הרנסנס" והפנה אנשים לאתר שלהם לקבלת עדכונים, וסמואל רוס הלך עם דגש על המסר החיובי של השותפות, כתיבת "שיתוף פעולה אמיתי. אתם תראו את זה בקנה מידה, על פני ערים גדולות בקרוב. האמנות הבריטית השחורה משגשגת."

© Nike / A-COLD-WALL*

צובר תאוצה

עם שלושת אלה פרסום כל על נייקי x ACW* TN98, הקמפיין היה באמת מתחיל לצבור מומנטום, ולמחרת נייקי היה מעורב גם. בפוסט משותף עם A-COLD-WALL* ב-8 לספטמבר, הם פרסמו ארבע מהתמונות האופנתיות של מוזס בדף האינסטגרם שלהם. כל הצילומים הרחבים, הם הראו את אותה קבוצת דגמים מ"הרנסאנס" שהתחזו Onyx אוניקס Stone בסביבה כהה על רקע בטון. ההערה סיכמה את סניקר שיתופי עם המילים “ACW_NIKE TN98. משחק גומלין של עידון והפשטה דרך העדשות של אייקון נצחי של אייר מקס 98.” בנוסף, החברה הודיעה על תאריכי שחרור של הנעל - באופן גלובלי ב-12 בספטמבר בa-cold-wall.com וב-21 בספטמבר ב-SNKRS.

© Nike / A-COLD-WALL*

מבט מקרוב

הקמפיין נמשך ב -10 בספטמבר, הפעם עם אותן שתי תמונות שפורסמו על Instagram nikesportswear וזה של-COLD-WALL* גם כן. כל אחת מהן הייתה תקריב של תמונותיו של מוזס על הדוגמניות כשהיא עונדת תחילה את גרסת הכל-שחור ואז את זו שכולה לבן. כך קיבלו הנרגשים לקראת השחרור מבט מקרוב על שני הצבעים, בעוד ההערה של ACW* חזרה על תאריכי ההשקה וחברת נייקי תיארה את שיתוף הפעולה כ"פרק הרביעי בשותפות @acoldwall העמוקה".

© Nike / A-COLD-WALL*

הדחיפה האחרונה

ב-11 בספטמבר, עם התקרב תאריך הגישה המוקדם, A-COLD-WALL* אצרה שתי עמדות. בתערוכה זו הוצגו שש תמונות אשר נתנו מבט מעמיק בצבעי אוניקס ואבן, תוך התמקדות בפרטים המתוארים בתגובות, כגון "עליון עור מלא עם שלד חיצוני תרמי", "צפצפות @nike ואפליקציות גרפיות חרוטות בלייזר" ו"מגן עקב TPU מקוצר עם שכבה דמוית". עבור כל מי שכבר פיתח אפילו עניין חולף בעיצוב, זו תהיה הדחיפה הסופית כפי שהראתה עד כמה מעודנת ומדויקת היתה היצירה של נעל הספורט הזו. כדי לתת עוד יותר תשומת לב, הפוסט השני הציג ארבע תמונות סטילס של שלט חוצות בלוס אנג'לס שבו מוצגת היצירה בהשראת הרנסאנס של אריאל מוזס. סמואל רוס שיתף רק תמונה אחת של אותו שלט חוצות בדף האינסטגרם שלו באותו יום. היא נותרה שם מבלי להעיר הערות, אך מוזס היה הראשון להגיב במחווה רגלית שבה שתי כוסות שמפניה מקושרות זו לזו - הרמת כוסית עדינה לעבודתן המשותפת. למחרת, האינסטגרם של ACW* הציג פרופילים פשוטים של צבעי האוניקס והאבן על רקע של צבע לבן עם מיתוג כפול בתחתית כל אחת, והכריז בנחת שהנעל זמינה עכשיו.

© Nike / A-COLD-WALL*

צבע כחול הבית

כעת, כששני הצבעים האלה היו בחוץ בעולם, המותגים יכלו להפנות את תשומת לבם לשחרור של House Blue colorway, שהיה אמור לצאת ב-18 בספטמבר. ארבעה ימים לפני זה, A-COLD-WALL* של Instagram אירח סרטון של מישהו, אולי אפילו סמואל רוס עצמו, הולך על הליכון בגרסה הכחולה של Nike Air Max Plus החדש. מוזיקה אטמוספירית מתנגנת ברקע, והווידאו עצמו נחתך ונעלם. התגובה ביקשה מאנשים להירשם באתר לעדכונים. ב-17.9.19 פורסמה תמונה נוספת שהציגה שתי תמונות מהצילומים של מוזס, הפעם של הדוגמניות שעמדו בנעלי בית כחולים. הצלם הלונדוני מתבטא בתגובה, וכך גם תאריך שחרור הנעל. כדי לחפוף את השקת הססגווי השלישי הזה, המותג פרסם פעם נוספת, עם ארבע תמונות שהתמקדו בפרטים ספציפיים של העיצוב, כולל היבטים ייחודיים כמו הסו החרוט והריבועים הגיאומטריים, האותיות הקטנות על השאנק, יחידת האוויר הנראית והאלמנטים המיתוגיים השונים על העקב, שכולם מרוכזים סביב הלוגו האייקוני של Tn. ההערה ציינה כי הנעל הייתה זמינה רק באתר האינטרנט של A-COLD-WALL*.

© Nike / A-COLD-WALL*

מאחורי העיצוב

בשלב זה, קמפיין השחרור התקדם יפה, והשלב הבא היה השקת הנעל באפליקציית SNKRS. יום לפני זה, ב-20 בספטמבר, דפי האינסטגרם של nikeportswear ושל ניקלונדון שיתפו שניהם סרטונים מסרטוני 'מאחורי העיצוב' שנעשו עם סמואל רוס וצוות עיצוב הפרויקט שלו. הוא הציג רוס מדבר על השותפות שלו עם נייקי וחלק מהרעיונות מאחורי נעלי הספורט, שבו הוא תיאר את AM פלוס כ “כנראה הסמל הגדול ביותר של ספורט אירופי ותרבות סניקרס”. את הוידאו המלא מהפוסט הזה אפשר לראות באתר של נייקי בהפקת "מאחורי העיצוב". בגרסה הארוכה יותר זו, ניתן לשמוע את מנהלת בכיר בפרויקט ומעצב הנעליים, לורה סונג, מדברת על איך הם הדגישו כמה מהפרטים העדינים יותר של הנעל, כמו כרית האוויר הנראית לעין והיבטים השקופים. לצדה היה חבר נוסף בקבוצה, PLM בכיר עבור נעלי גברים באירופה, מתיו היי. הוא תיאר את הפלוס כאחד מ"תכשיטי הכתר" של תיק העבודות של נייקי, לפני שרוס המשיך לתאר את חזונו לנעל, וקבע כי הוא רוצה לחשוף את ההנדסה שלה כדי להפוך את תהליך היצירה לנראה ולחשוף את השבריריות והפגמים שלה כאובייקט פיזי. הוא הסביר את תהליך התחריט בלייזר שבו השתמשו על מנת ליצור את הצורה של החלק החיצוני משילדת עור ואת האיזון של חדשנות ופיתוח היחסים בין ניקה ל-ACW. מטרה זו הושגה באמצעות השימוש בצבע כחול על רקע אחד ובחירות צבע שיטתיות שנעשו לחקור את נושא המורשת באמצעות "גיר, לוח, גוונים כבויים בלבן ואז צבעי שחור ופחם" על גבי אבן ואוניקס. רוס גם גילה איך הפרויקט הזה היה על קהילה, אבל גם היה אישי לו, כי Plus היה נעל שהוא תמיד רצה אבל לא יכול לקבל, וקבע כי רכישת הנעל הייתה "כמעט כמו לקנות את היצירה הראשונה שלך".

© Nike / A-COLD-WALL*

חותם על הנעל

בספטמבר 21, 2023, נעל ה-Nike TN98 x A-COLD-WALL* שוחררה לבסוף באפליקציית SNKRS. באותו היום, סמואל רוס עצמו לקח חלק בחתימת נעליים בשוק רחוב דובר. האירוע הועלה בעמוד האינסטגרם של ACW* עם שלוש תמונות של מיצב מיוחד של רוס, המכיל סדרה של פסלים כחולים, אשר תאמו את הצבע של TN98 הכחול של הבית עם מיתוג לבן עדין ממש כמו זה על הנעל. ההערה גילתה את מועד האירוע והצהירה כי הוא "יחתום על הנעליים על בסיס מקום פנוי ראשון".

© Nike / A-COLD-WALL*

סיפור מחדש של אייר מקס פלוס

למרות שפיתוח זה נתן דחיפה אחרונה לגרסה, A-COLD-WALL* היה בבירור גאה מאוד בעיצוב, ותיאור מפורט של שיתוף הפעולה עדיין קיים באתר ACW* עד היום. יש עמוד פתיחה שמביט על השותפות בת שבע השנים של המותג עם נייקי, ומאפיין את נעלי הספורט כ"צלליות מורשת מפורקות ונבנות מחדש במסגרת החזותית של ACW". זה מסביר את השיטה של רוס להשתמש "עדשה מתקדמת" כדי לספר מחדש את הסיפור של כל נעל ומתווה את השימוש של "המצאות מתקדמות, טכניקות בנייה חדשניות ויישומים צבע אוונגרדי", כל הדברים הבולטים בעיצוב של TN98. הקהילה מוזכרת שוב כאן, האתר מתאר כי הוא "נשאר בלב הפרויקט המתמשך הזה" כשהם בוחנים את "מערכת היחסים בין הלובש לבין המותג" כדי ליצור "שיחה סביב החוויות הקולקטיביות שלנו וההיסטוריה המשותפת".

© Nike / A-COLD-WALL*

עמוק יותר

מעבר להכרות זו, שבעצמה נותנת תובנה מעניינת לגבי הנושאים מאחורי שיתוף הפעולה, יש דף שני שמתעמק עוד יותר ב-Air Max Plus של המותג, כולל מבט על ההשפעות של כל Colorway. הוא מחזיר רבים מהרעיונות והמושגים המוזכרים בפוסטים של המותג לפני ההשקה ברשתות החברתיות, כולל היחסים העמוקים בין ACW* לבין Nike. שם הספר גם חוזר על אחד הביטויים בשימוש בקמפיין: "ACW_NIKE TN98: משחק של עידון ואבסטרקציה דרך העדשות של אייקון נצחי". הוא קובע אחד ממטרות הפרויקט כלהיות להרחיב על "משמעות תרבותית וחדשנות רדיקלית של המקורי 1998 נייקי אוויר מקס פלוס TN", לפני שתווה את תכונות המפתח השונות של הנעל, כגון שלה "עור מלא גרגר אלגנטי" החיצוני, אשר עשוי "לגיל פטינה עם ללבוש", ובכך לשנות "את המראה והתחושה של TN98". גם השימוש ב"הבעה מאופקת" וב"הנהון לגאומטריה" של ACW* מומחשים, הראשון שנמצא בשימוש במיתוג עדין מוסתר "מתחת ללוח עקב מקוצר של TPU", זה האחרון שהודגם על ידי הלייזר החרוט "נסורת צידית וריבועים קומפקטיים". הדף אף נותן לקורא הבנה גדולה יותר של שיתוף הפעולה עם גבריאל משה המתאר את הדימויים המופיעים לאורך כל היצירה כ"סדרה של תמונות סטילס סוריאליסטיות בהשראת צילומי טבליאוס מתקופת הרנסאנס ומרכזי בדיקות ללבוש-ביצועים". הנושאים הנחקרים בעבודתו מבוססים על "הגוף האנושי, התנועה המסוגננת ואופני האתלטיות החדשים" לאתגר את "הנורמות של עזרים חזותיים קונבנציונליים". 

© Nike / A-COLD-WALL*

השראות

בהמשך העמוד, יש קטע קצר המתעד את הסיפור שמאחורי כל אחד משלושת הצבעים, החל Onyx. נאמר עליו כי הוא משחק ב"צל" על מנת לחשוף ולהסתיר את המבנה המעודכן של השלד החיצוני של הפלוס בתנאי תאורה שונים. ההשראה של רוס מתבררת כ"פילוסופיית עיצוב ברוטליסטית" וכוונותיו ליצור "בנייה מאחור מופשטת והנדסה חשופה" עם "סיום מינימלי". הבא הוא Stone, אשר מלווה בכותרת: "לחבק את אי השלמות באמצעות החשיפה של תהליך עשיית", משהו שרוס שמע עליו מדבר בסרטון "מאחורי העיצוב" של נייקי. הוא מגדיר צבע זה כ"קונטרפונקט בהיר", אשר "צללית וחומרים" היו "בהקשר חוזר". הדגש במודל זה מתואר כ"יחידת ריפוד בועת אוויר של נייקי", בעוד ש"הגימור המיושן" שלו שמתפוגג עם הזמן הוא התייחסות ל"סביבה העירונית המשתנה שלנו". לבסוף, House Blue מקבל הסבר משלו. שוב, ההשראה נשאבת מנופים אורבניים, העיצוב המייצג "עיסוק רחב יותר עם מרחבים תעשייתיים וארכיטקטורה בריטית מודרנית". בפרט, "ריצ'רד רוג'רס’ סימלי חיצוני כחול pipework” הוא “נקודת מגע מפתח” למראה של הסניקרס - השפעה מתאימה המאיימת על המוטיבציה המקורית של טינקר הטפילד מאחורי העיצוב של הדגם Air Max הראשון. נוסף על כך, הצבע עצמו הוא בעל חשיבות גבוהה לרוס ול-ACW*, משום שהוא "מציין טוהר, פונקציונליות, בטיחות ואמון". כחול הוא "נושא מאחד" עבור המותג כפי שהוא שימש ברחבי המיקומים הגלובליים שלהם, מתנהג כמו "רקע מוצק" ו "מכשיר הגדרת טון" כי הוא גם "השפעה וממריץ". השימוש הנרחב בצבעים אלה, הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי, מראה את "תחושת האותנטיות הטבועה בו", משהו שתומך בנעלי הספורט ובשיתוף הפעולה כולו. לכל אחד מצבעי הצבע המהממים הללו יש דף נפרד משלו עם תיאור מלא של הנעל ואלמנטים עיצוביים בולטים. המידע זהה בכל תמונה, והתמונות כולן יושבות על רקע לבן אלגנטי עם תמונות תקריב של הפרטים הקטנים יותר שניתן למצוא ברחבי נעלי הספורט.

© Nike / A-COLD-WALL*

שני רבי-עוצמה יצירתיים

בזמן מאז שחרורו של TN98 by A-COLD-WALL*, נייקי גם כיבדה את שיתוף הפעולה דרך תערוכת "מאחורי העיצוב" כחלק מיום SNKRS 2023. אירוע זה הוצג בעמוד האינסטגרם של ניקלונדון ב-12 באוקטובר עם קליפים של גבריאל מוזס וסמואל רוס אשר דנים בדעותיהם על שיתוף פעולה. תגובותיהם הדגימו את הגישות האישיות שלהם לעבודה יצירתית, ורוס ייעץ לאמנים ולמעצבים לא להתנצל על היצירתיות שלהם, וקבע כי "אין מפת דרכים מושלמת" או "דרך קפדנית" וכי חשוב "להיות המבקר הגדול ביותר שלכם לאורך הדרך". משה רבינו, בינתיים, הסביר את אמונתו כי שיתופי פעולה "יכולים לייצר קסם" אם נעשה בדרך הנכונה, דוחק ביצירתיים להיות פתוחים, למצוא אנשים עם נקודות מבט דומות ויש להם ביטחון עצמי. ההערה תיארה את שני הגברים כ"אנשי חזון" ו"בעלי כוח יצירתיים" שנותנים "חיים חדשים לקלאסיקות רחוב".

© Nike / A-COLD-WALL*

כיבוד קלאסי

השותפות המשותפת בין נייק ו-A-COLD-WALL* צמחה והתפתחה במשך מספר שנים עד לכדי מצב בו השניים מצליחים לשחזר את נעלי הספורט המורשתיות של נייקי בדרכים מודגשות ומרגשות. לכבוד אייר מקס פלוס האייקונית, סמואל רוס הצליח להשיג זאת עם תפיסתו שלו על הדגם הנצחי. הנגיעות המפוארות על רוס’ TN98 העלה את המראה של Plus Air, מה שהופך אותו שיר הלל המושלם לשיתוף הפעולה שלו שבע שנים עם נייקי.

Read more

ב-SPORTSHOWROOM נעשה שימוש בקובצי cookie. מידע על המדיניות שלנו בנושא קובצי cookie.

המשך

עליך לבחור את מיקום המדינה שלך

אירופה

אמריקה

אסיה-פסיפיק

אפריקה

המזרח התיכון